Ninjagon's MetalStories: Full of dungeons, Dark Fantasy & Science Fiction battlefields and worlds.

sobota 28. března 2009

Průvodce Lost Vale: Finální křídlo (část 4.)


Hledej lovče mezi stíny,
bestie co brousí zuby.
-
Krvavý vpich s kapkou jedu,
co se to hýbe támhle vzadu?!
-
Nepolevuj, nenaříkej, nečekej a neutíkej,
řvi a křič, bojuj, nič a ber, o život svůj se per!
-
Varjag: šleh, kop, sek, blok, pích, kuch!
Beast: drť, trh, slint, kous, dup, škub!
-
Kdo je lovec a kdo oběť,
nebude čas na tvou zpověď.
-
Hledej brachu sněť, puch, chaos znaky,
kořist dlí tam a není cesty zpátky!
Vítejte u poslední části průvodce dungeonu Lost Vale (Ztracené Údolí) ze hry Warhammer online. Konečně nastal ten čas a vaše zkušená družina může odpovědět na volání ostrova a vyrazit přímo do jeho nejtajnějšího nitra. Čeká vás to nejtvrdší ale i nejlepší co můžete ve Ztraceném Údolí nalézt. Naposledy si zkontrolujte, zda všichni vaši dobrodruzi mají od NPC na pobřeží nabraný ten správný úkol, jehož cílem je za Destrukci nalézt ztrážce soutěsky, jímž je blackguard Severus Nightblade (quest: Blood of the Vale), za Order je to pak rytíř Caledor Mournfire (quest: Pure of Heart). Prostřední a tedy finální křídlo je vám otevřeno, tak na co ještě čekáte? Vzdejte hold obří soše vznešené bohyně, neb snad vám dopřeje štěstí a možná nebudete muset tudy bežet příliš často. Inu, možná :-).
Plavte za záda obří sochy a vydejte se po kaskádovitých schodech nahoru, až ke skalní soutěsce. Trash (běžné nestvůry) je na začátku prostředního křídla slabý a neměl by vám činit větší potíže. Soutěsku hlídá strážce (a magická bariera). Promluvte s ním a hle, rozhovor se zvrhne až na poměřování sil, buďte tedy připraveni. Jakmile strážce uzná že nejste démoni, přeruší souboj a obdaruje každého z družiny magickým předmětem: "Pilfered Talisman", který vám umožní překonat magickou barieru. Jakmile si probojujete cestu skalní soutěskou, naskytne se vám pohled do nové krajiny, srdce ostrova budete mít jako na dlani.

Za kamennými schody na levé straně údolí již číhá první boss tohoto křídla.

Zaar the Painseeker
Level: 45 Hero, Třída: Chaos Breeds, Druh: Flayerkin

Zaarova svatyně není idylickým místem k uctívání vyšších principů, naopak!. Jedná se v podstatě o mučírnu, kde v každém rohu komnaty stojí jedna železná klec. MT (main tank) musí na začátku bosse rychle obrátit zády k družině a držet jeho agresivitu na sobě po celou dobu souboje. Nikdo jiný by neměl před Zaarem stát (útočte jako obvykle zezadu či ze stran). Po chvíli Zaar náhodně uvězní jednoho člena družiny do železné klece v zadním levém rohu místnosti. Uvězněn může být kdokoliv, kromě postavy která Zaara tankuje, tedy i healer. V tu chvíli je nutné veškerou útočnou sílu družiny zaměřit na zničení klece a osvobození člena družiny, neboť uvnitř klece nejen že nemůžete používat žádné vaše schopnosti, ale navíc jste neustále zraňováni a samozřejmě oslabujete vaši družinu. Zaar však bude svůj trik opakovat, další klec v pořadí je ta přední na levé straně místnosti a pak následuje pravá přední klec atd. Vždy neváhejte a uvězněnou postavu osvoboďte. Zaar má poměrně hodně zdraví a souboj s ním může trvat o něco déle. Jakmile jej přemůžete, splníte tak pouze první část současného questu a tak zbývá ještě ta druhá, pokořit temnou bestii. Cesta k ní je však docela náročná.
V cestě vám totiž stojí velice nepříjemný trash v podobě poletujících démonů: Gorge-Fury a Bliss-Fury. Jakmile budete chtít pokračovat po cestičce dolů k vodopádům, nemilosrdně se na vás vrhnou. Tento trash používá velmi silné cleave (okružní sek), kterým může během několika sekund rozsekat polovinu vaší družiny. Oba tanci si musí co nejlépe nabrat všechny nestvůry na sebe a otočit je do bezpečného směru, přičemž jako první zabijte Bliss-Fury. Vaše cesta pak míří dolů a na protější břeh kudy budete stoupat podobně křivolakou cestičkou zase nahoru - daň za zničený most. Posléze potkáte malé červy vylézající z tmavých kopečků v zemi. Že vám někoho připomínají? Správně, jsou to potomci velkého červa, se kterým jste již měli čest na samém počátku vašeho tažení Ztraceným Údolím a kterého jste z pláže zahnali. Nyní si to s ním budete moci vyřídit poněkud trvalejším způsobem.

Darkpromise Beast
Level: 45 Hero, Třída: Unmarked Daemons, Druh: Chaos Tentacle
Než začne vaše zúčtování s tímto přerostlým červem, zničte všechny malé červy okolo, včetně těch dvou, kteří jsou v těsné blízkosti Beasta, jinak vám to při samotném boji spočítají. Nechť váš MT zaútočí ze směru od levé skalní stěny a ostatní nechť se rozestoupí do kruhu okolo Beasta, ranged classy a healeři ať stojí co nejdále je to možné. The Darkpromise Beast (ve volném překladu: Bestie Temného Příslibu) se od prvního okamžiku začne zběsile kroutit okolo své osy. Během chvíle některou z vašich postav otráví silným jedem, který kontinuálně zraňuje za 1000 zdraví. To však ještě není vše. Taková postava navíc schytá i další debuf a pokud bude znova zasažena tímto poison DOT efektem, kontinuální zranění se zvýší na 2000 zdraví a tak dále. Navíc Beast chytá všechny postavy občas do zraňujících kořenů nebo plive další jedovaté sliny s AOE efektem. Klíčem v tomto boji je rychlost s jakou dokážete Beasta složit, nebo-li ofenzivní síla družiny a také schopnost silného hromadného léčení. Občas se jedna nebo i dvě postavy z družiny stanou obětí těchto jedů avšak družině se i přes to podaří zvítězit. Dbejte však o to aby boj skončil dříve, než budou vaši padlí teleportováni do válečného kempu - nesplnili by tak svůj quest. Pokud boss bude přemožen, splněný úkol se započte všem postavám v dungeonu, včetně těch padlých. Odevzdejte splněný quest a naberte si pokračování, Sechar vás již očekává.

Nyní vám v cestě brání nový a nebezpečný trash - temní kouzelníci, vysávačí zdraví a jejich slouhové (Darkpromise Hierophant a další). Můžete pokračovat buď klasickou cestou přes řeku na druhý břeh a po schodech do vyšších pater konce údolí, anebo zvolíte zkratku těsně po levém břehu řeky, podejdete most a vyškrábete se na něj po levém svahu. Dejte však pozor, jeden chybný krok a trash na vás s chutí zaútočí. Po padlém sloupu pak přelezte na dlážděnou plošinu, zde se brzy odehrají krvavá jatka!

Sechar, the Darkpromise Chieftain
Level: 46 Hero, Třída: Humans, Druh: Chaos
Sechar je předposledním bosse ma vaší cestě napříč Ztraceným Údolím. Nejprve kompletně vyčistěte prostranství před schody. Jakmile vkročíte na schody a zaútočíte na 4 zdejší šampiony, spustíte tím již boss encounter (utkání s bossem). Z brány přetékající fialovou září započnou v pravidelných intervalech útočit celá hejna různých nestvůr - jsou to však řadové slabé nestvůry a mají málo zdraví - pozor však aby se příliš nenahromadili. Vaším cílem je přivolat Serara, což se vám povede, když zabijete všechny 4 šampiony hlídající v blízkosti brány a když zničíte oba stožáry (Binding stones). Tehdy přijde chosen Sechar the Darkpromise Chieftan zpoza brány. V tu dobu by vaše družina měla být již správně rozmístěna do širokého půkruhu na kamenném prostranství před schodištěm, jednotliví členové družiny by od sebe měli stát co nejdále, přičemž na schodišti bude číhat pouze MT. Jakmile vás Sechar poctí svou návštěvou, MT ho ihned nabere a drobnými manévry ho za každou cenu musí obrátit zády k plošině a družině. Ideálně tak bude boss stát uprostřed schodiště a čelem k bráně. Samotný souboj má pak 2 hlavní fáze, které se mění po 30-ti sekundách podle toho jakou používá auru:
Fáze 1, Aura of Pain (aura bolesti): Způsobuje kontinuální zranění všem členům družiny a toto zranění se neuvěřitelně stupňuje pokud stojíte blízko sebe. Z toho důvodu udržujte co největší rozestupy a co nejrychleji pumpujte DPS do Sechara. Stále přicházející vlny běžných nestvůr v této fázi můžete ignorovat.
Fáze 2, Aura of Pleasure (aura slasti): Tato aura také způsobuje hromadná zranění, však s obráceným efektem, proto se všichni (kromě MT) seběhněte na jednu hromadu, nejlépe za Secharova záda. Zde pomocí AOE zničte dotěrný trash, útočte na bosse a buďte připraveni se opět rozptýlit na předchozí postavení. Pozor abyste se náhodou neocitli před Secharem - jeho cleave (okružní sek) je zdrcující.
V průběhu boje se tyto fáze vystřídají tolikrát, kolikrát je třeba. Celá družina zde často dostává silnou porci zranění a postavy s málo životy mohou mít vážný problém (doporučuje se mít alespoň 6000 zdraví), pokud můžete, použijte skill "guard" na nejslabší články vaší družiny.
Po smrti Sechara odevzdejte váš splněný quest a naberte si pokračování, ano, finální boss je již blízko, velmi blízko. Cesta vede vlevo (nikoliv branou), nad vodopádem ledové vodní tříště a do paláce Everqueen.

N'Kari, Keeper of Secrets
Level: 46 Lord, Třída: Daemons of Slaanesh, Druh: Daemonette of Slaanesh
Vyčistěte všechny zdejší palácové slouhy až dokud se nedostanete od obrovité komnaty s jezírkem v zadní části a s kamenným altánem uprostřed, který stráží 4 championi. Jakmile se tito strážci naagrují, začíná boss encounter (utkání s bossem). Zapněte si veškeré efekty ze hry, použijte všechny lektvary, talismany do zbraní a zbroje, buffy, standarty zaražte do země, prostě použijte vše co vám může pomoci v tomto nelehkém a nejkomplexnějším boji z celého Lost Vale. Než zlikvidujete všechny championy, prozíravě si nabijte vaše morální schopnosti na maximum. Přibližně 10 sekund po smrti posledního šampióna z vody vyleze žena - monstrum, N'Kari, strážkyně tajemství, daemona a oblíbenkyně samotného Slaaneshe.
Rozestavení: MT stojí blízko vstupu do komnaty a N'Kari okamžitě naagruje na sebe. Ostatní se rozmístí po stranách komnaty a melee DPS postavy a OT zachovají spolu s MT klasický trojúhelník, tak aby nestáli před bossem, byli v jeho dosahu, ale aby současně stáli co nejdále navzájem od sebe - toto je velmi důležité.
Fáze 1: MT si naagruje N'Kari. Na začátku boje s N'Kari nikdo kromě MT nic nedělá, jinak na sebe strhne její pozornost a to se nevyplácí. V této fázi N'Kari kouzlí na podlahu 2 druhy kruhů:
Circle of Pleasure - zelený kruh, který snižuje vaši rychlost pohybu (snare).
Circle of Pain - modrý kruh, který redukuje vaši regeneraci action points o 75% (nebudete pak moci tolik používat své schopnosti).
V žádném z kruhů tedy nestůjte a jakmile se pod některým z vás kruh objeví, ihned z něj vylezte.
N'Kari má také schopnost vymrštit jakoukoliv postavu (kromě MT) do vzduchu. Dopad je pak velmi tvrdý a tak v letu použijte vaši schopnost "detaunt" na bosse, abyste zmírnili účinek dopadu. tento efekt má naví tu neblahou vlastnost, že při dopadu zraní i své okolí - proto nestůjte u sebe a pokud již letíte, upozorňete ostatní v družině a´t se klidí stranou (obzvláště postavy bojující i N'Kari nablízko).
Další ze zákeřných praktik N'Kari je DOT za 500 zdraví, a tomuto zranění se nejde vyhnout jinak, než použitím tzv. Channeling Stone, který je u kamenného altánu uprostřed komnaty. Tento DOT effekt vydrží pouze několik sekund a tak je na zváženou, zda se budete přesouvat doprostřed komnaty, či toto zranění přečkáte (postavy na boj zblízka a tanci vždy zůstávají).
Fáze 2: Okolo N'Kari se vytvoří celkem 6 barevných magických orbů ve třech barvách - vypadají jako pulzující míče a rychle se pohybují. Vtip je v tom chytit si orb správné barvy a získat tak silný bonus vhodný pro konkrétní archetyp povolání.
Červené orby zvyšují vaši schopnost udílet zranění o 100% (chytají je útočná povolání).
Fialové orby zvyšují postavě jeji zdraví o 10000 (chytá MT a OT).
Modré orby zvyšují léčebné schopnosti o 300% (požehnání pro vaše healery).
Tyto buffy vám pomohou přečkat ve zdraví fázi 2, přičemž platí následující pravidlo: Pokud chytím mé postavě příslušný orb - výborně, pokud nechytím - ještě není vše ztraceno. Důležité je plnit nadále svou úlohu a zbytečně se nehonit za orby, jinak by už mohlo být pozdě. Nedlouho po zjevení orbů se totiž začnou dít nepěkné věci, aneb problémy s fází 2:
Na pomoc N'Kari přiběhnou dva šampioni. Jakmile jsou tito na scéně, N'Kari používá svůj příhodně nazvaný speciální frontální útok Devastate, který znamená neblokovatelný zásah za 7500 života do MT a do čehokoliv dalšího, co se zrovna ve směru jejího pohledu nachází. Tento útok přichází i opakovaně a to po celou dobu, dokud jsou dva šampióni naživu. Jistě už chápete, proč existují poletující orby a proč je prvořadé za každou cenu okamžitě zlikvidovat oba šampiony, nejlépe najednou a hned. Jakmile jsou tito addi mrtví, soustřeďte se znovu na N'Kari a využijte zbytku buffů z orbů a uberte jí co nejvíce života, než opět začne fáze 1. Obě tyto fáze si několikrát budete muset protrpět, než se vám podaří N'Kari zdolat.

Gratuluji, právě se vám podařilo přemoci finálního bosse a tím pádem i kompletně vyčistit dungeon Lost Vale! Nyní vám už zbývají pouze příjemné povinnosti, jakými jsou odevzdání splněných questů a rozdělování zasloužené kořisti. I přes některé chybičky, které Lost Vale stále má, věřím že to stálo za to.

Nakonec bych rád vyjádřil svůj dík těm dobrodruhům ve zbrani, bez kterých by tento průvodce nemohl vzniknout. Jsou jimi bojovníci z Eltharionu:
Danad, Bacil, Hrogar, Gerth a Trilien
.
Díky pánové!

Žádné komentáře: