Ninjagon's MetalStories: Full of dungeons, Dark Fantasy & Science Fiction battlefields and worlds.

úterý 17. března 2009

Průvodce Lost Vale: Pravé křídlo (část 3.)


Přes kaluže, kořeny a skály ostřejší než varjagský břit. Tudy se plazíme skrz zatuchlé doupě pavoučí matky. Puch odporný, co nutí oči k slzám, vychází z tělíček jejích rozdupaných potomků. Křupou pod našimi botami a lepí se stejně úporně jako obří pavučiny všude kolem. Pět chlapů - dobrých chlapů pokousáno, otráveno a roztrháno, to je daň osminohé pavoučnatky! Beru pochodeň a pálím těla, pavučiny, vše, včetně hrůzných vzpomínek. Hoř! Zbyla nás hrstka a tak se naše kořist bude dělit mezi méně krků. Zubatice tu číhá na každém kroku, ale ze zbylých odhodlaných tváří čtu jedinou odpověď. Pomsta, hamižnost, válečné šílenství či pravé hrdinství -vyberte si, prostě jdeme dál. Jsme opět na rozcestí, kde naše pouť začala. Nutkání vydat se do nitra Ztraceného Údolí je ještě mocnější, však obracím se k němu zády. Vyrážíme skalním průlomem, doprava. Kdosi tu již byl před námi... Starochu, shnij v pekle!

Pokračujeme ve zdolávání dungeonu Lost Vale (Ztracené Údolí), ze hry Warhammer online. Všichni v družině by teď měli mít v questovém inventáři předmět “Worldbearer Branch” který dostanete při zatím posledním questu za zabití pavouka Dralel the Whitefire Matron. Bez tohoto předmětu u každé postavy v družině vás v pravém křídle dungeonu záhy napadnou nezranitelné víly (sprites) a nepustí vás dále. Zkontrolujte si také, zda máte všichni nabraný další úkol od NPC na pobřeží u vstupu do Lost Vale. Jeho cílem by mělo být zabití bosse Chul Earthkeeper.

Cestou k tomuto bossovi narazíte mimo jiné na první záludný trash v podobě velkého stromu Vale Thornbark. Jakmile ho v dálce uvidíte, postupujte pomalu a hlavně všichni společně. Jakmile se k němu totiž přiblížíte, vytvoří okolo sebe neproniknutelnou clonu - past, skrz kterou nikdo a nic neprojde. Proto všichni z družiny musí být uvnitř této clony a rychle na strom zaútočit. Stromouš Vale Thornbark se nepohybuje avšak stále si přivolává pomocníky a to do té doby, než padne jak podťatý. Soustřeďte na něj a zneškodněte ho co nejdříve, než vás jeho přítelíčkové zahltí. Clona poté zmizí a vy můžete pokračovat.

Chul Earthkeeper
Level: 44-45 Hero, Třída: Ogres, Druh: Yhetee

Na konci klikaté cesty ve skále v levé části tohoto křídla je ukryto doupě Yetyho. Ujistěte se, že všichni stojí uvnitř jeskyně a vzhůru na něj. MT musí rychle otočit Chula směrem od družiny a pečlivě si držet aggro po celou dobu boje. Ostatní mohou bezpečně útočit ze strany, zezadu či z dálky. Brzy Chul začne používat své zákeřné taktiky: Náhodně vybere jednu postavu z vaší družiny (kromě postavy která drží jeho agresivitu - MT) a vrhne ho ze skály dolů do vnitřního jezírka. Pád naštěstí nezpůsobuje damage, neboť je zde opravdu měkká voda, jako v bavlnce. Věc má ovšem háček, neboť jezírko se líbí i dalším živočichům, konkrétně ještěrům připomínajícím krokodýly. Je jich všude kolem opravdu hodně a tak vy co jste sraženi dolů - na nic nečekejte a utíkejte jedinou cestičkou zpátky nahoru. I po této cestě všude číhají ještěři, proto používejte kontrolovací schopnosti (stun, root, snare), popřípadě léčivé lektvary, avšak za žádnou cenu se nezastavujte a utíkejte nazpět do bezpečí ke své družině, která zatím bojuje s bossem. Do jezera může být sražen kdokoliv kromě MT, tzn. klidně i healer, proto je třeba jednat rychle. Jakmile sražená postava vyběhne nahoru, přivede za sebou opravdovou hordu pronásledujících ještěrů. Ti naštěstí nemají mnoho zdraví a tak je na sebe natáhne OT a zbavíte se jich pomocí AOE damage (hromadných zásahů). Boj s Chullem takto pokračuje a čas od času je někdo vržen dolů do jezera (většinou stále ta samá postava). Po smrti Yetyho nezapomeňte odevzdat quest NPC a vzít si jeho pokračování.

Nyní se vraťte po cestě ve skále a pokračujte podél jezera. Záhy uprostřed vody narazíte na ústí další jeskyně po vaší pravici, ta vede k nepovinnému bossovi: Larg the Devourer. Toho si určitě nenechte ujít.

Larg the Devourer
Level: 44-45 Hero, Třída: Ogres, Druh: Gorger

Larg the Devourer je obr s dlouhými zakřivenými pařáty ale nebojte se, patří mezi ty nejjednodušší. Důležité zde bude vaše správné postavení. Souboj se odehrává opět v jeskyni a je nutné aby nikdo z družiny nestál ve východu neboť hrozí odkopnutí ven. MT Larga opět otočí zády k družině tak aby nikdo další nedostával jeho mocné frontal cleave (přední okružné údery). Kromě toho Larg občas používá AOE damage okolo sebe - melee charaktery proto při větších zásazích ustoupí a vrátí se až když mají opět plné zdraví. Jinak vám od tohoto bosse nic zvláštního nehrozí.

Cesta dál je lemována silným trashem, složeným z obrů, jejich malých zvědů a posléze dokonce i z nosorožců, kteří způsobují velká zranění. Dejte svým tankům dostatek času na nabrání útočníků, držte se pohromadě a vyhnete se zbytečným komplikacím.

Butcher Gutbeater
Level: 44-45 Hero, Třída: Ogres, Druh: Ogre

Až se probojujete na náhorní plošinu, kromě nádherné scenérie uzříte po pravici i dvě komnaty Řezníka Gutbeatera. V té první komnatě je obří kotel ve kterém Řezník vaří cosi nepěkného, a také je zde jeho pomocník Gnoblar (goblin). V tomto souboji je však důležitá hlavně druhá komnata, přesněji pochodeň která osvětluje prostory okolo. Systém tohoto boje je složitější. Předně jak Řezník, tak i Gnoblar bojují společně proti vám a navzájem se ovliňují. Zatím co Řezník používá známé triky jako je frontal cleave, GTAOE (ground target area of effect - hromadná zranění v jeho okolí) a odkopávání (pozor ať vás neodkopne z komnaty až přez sráz dolů, nestůjte u východů), Gnoblar je na začátku slabší ale postupně nabývá na hněvu a zuřivosti a zraňuje stále více a více. Posléze jsou jeho útoky tak silné že nemáte jinou možnost než ho zabít a tehdy přichází na řadu hněv Řezníka. Jakmile je Gnoblar zabit propadne Řezník zuřivosti, které se již nezbaví. A jako by to nebylo vše, po chvilce se z čistajasna objeví nový Gnoblar. Stejně jako první goblin i tento postupně začíná zuřit, že ho také nakonec musíte zabít a tím opět posílíte Řezníka a tak pořád dokola. Když si nebudete Gnoblara všímat, stane se silným a zabije vás. Když ho budete zabíjet rychle, stane se příliš silným naopak Řezník a zabije vás on. Když takto budete bojovat příliš dlouho, jeden nebo druhý vaši družinu stejně nakonec zničí. Jde o závod s časem.

Officiální postup tedy zní bojovat s Řezníkem do jeho 75% života a zatím oftankovat Gnoblara. Poté musíte rychle zabít gnóma a zase se soustředit na posíleného Řezníka. Na 50% Řezníkova života proveďte stejný postup, zbavte se gnóma a rychle se opět soustřeďte na Řezníka a to samé proveďte na 25% jeho života se třetím Gnoblarem a pak doražte Řezníka. Po smrti Řezníka už Gnoblar sám vezme do zaječích. (Naberte pokračování questu).

Tento náročný postup je však možné i obejít využitím zmíněné pochodně ve druhé komnatě. Všichni kdo nemusí s Řezníkem bojovat tváří v tvář si vyskočí na tuto pochodeň. Při začátku boje pak jedna z postav stojící na pochodni nabere Gnoblara na sebe. Gnóm je však malý a na postavy na pochodni nedosáhne, proto se zarazí a dál v boji nepokračuje. Překonat Řezníka je pak již snadné. Tato elegantní strategie však není zcela férová a je proto jen na vás, jaký postup si zvolíte :-).

Cestou od Butchera Gutbeatera potkáte nový trash mezi který se dosti často platou otravné víly - sprites. Pozor na to, neboť způsobují silence (ticho) na dlouhé sekundy po které nelze kouzlit a tedy ani léčit. Čeká na vás také další velký strom Vale Thornbark s jeho magickým polem. Vrásky na čele vám ale může způsobit především útok 3 duchů driád u okrouhlé svatyně. Poznáte je snadno, neboť jsou průsvitné a stojí na vrcholu schodiště, pod kterým je jeden velký kruhový podstavec a okolo něj další čtyři malé. Duchové jsou nesmrtelní dokud na každém ze čtyř malých podstavců nestojí jedna z postav družiny a jedna postava též na velkém podstavci. Obsaďte proto všechny podstavce a nechte pomocí MT (který zbyl volný) nabrat duchy, které jeden po druhém zničte. Teprve pak budete moci pokračovat dál.

Gorak the Ancient
Level: 44-45 Hero, Třída: Chaos Breeds, Druh: Dragon Ogre

Prastarý Gorak je dračím obrem, nesoucím si ve vínku odkaz svých předků, odkaz chaosu. Vládne zabijáckou sekerou, se kterou hned na začátku boje způsobuje tzv. burst damage (prudký nárůst zranění). Z toho důvodu je výhodné aby oba tanci použili svou schopnost guard (strážce) na sebe navzájem a rovněž aby si předem vytvořili dostatek morálky bojem od okolního trashe a hned na začátku tak mohli použít své morální obranné schopnosti. Gorak bojuje ve dvou fázích, přičemž v té první používá velmi silné údery sekerou pro které se právě hodí použít všechny defenzivní prostředky na zmenšení zranění. Mohutný knockback (odkop) pak uvede fázi 2, při které Gorak sesílá mohutné blesky na každého koho vidí a tyto navíc zraňují zvýšeně všechny postavy stojící blízko sebe. Proto je třeba se co nejvíce rozestoupit ale stále pokračovat v boji.

Aby se zabránilo přílišnému zranění družiny, je možné použit další trik. Těsně před místem které Gorak hlídá je po leve straně skála na kterou vede šikmý kmen stromu. Po něm lze bez problémů na skálu vyběhnout. Zdejší plošinka se vyčistí od trashe a pak představuje výborný úkryt pro všechny postavy bojující na dálku a pro healery. Postavy na skále jsou chráněni proti bleskům a pokud se Gorak včas odtáhne ze své plošiny pod tuto skálu, lze odtud bezpečně na dálku útočit i léčit. Po smrti Goraka odevzdejte quest a naberte si další, jehož cílem již bude pokořit finálního bosse tohoto pravého křídla.

Sarthain the Worldbearer
Level: 45 Lord, Třída: Beasts, Druh: Wolf

Sarthain přezdívaný vlčí strom stojí jako majestátní stráž uprostřed nevelkého ostrůvku, obklopen vodní hladinou. Sám se nehýbá z místa, pouze se natáčí ve směru narušitele - MT. Boj začíná zjevením první vlny jeho služebníků, kterými jsou vlci a havrani a to ještě předtím než se k němu kdokoliv přiblíží na krátkou vzdálenost. Sarthain používá silný frontální útok a navíc devastující AOE damage a to ve všech směrech na celou plochu ostrůvku včetně všech kamenů a pařezů i na veškerou vodní plochu okolo. Dále náhodně zamotává postavy (kromě MT) do kořenů, které způsobují kontinuální zranění a znemožňují veškeré akce. Přestože kořeny trvají pouze několik sekund, postava v nich je vyřazena ze hry (včetně healerů). Tento efekt (HEX) lze však dispelnout (odkouzlit). Během boje pak Sathain povolává své skutečné ochránce: V dokonalém trojúhelníku a ve velké vzdálenosti od stromu se postupně objeví 3 šampióni (Darkpromise Corrupters), kteří jsou ze začátku chráněni neproniknutelnou barierou. Ta však brzy zmizí a tehdy jsou zranitelní a musí být všichni 3 pobiti do 45 sekund, jinak začnou Sarthaina léčit (a brzy ho vyléčí na plné životy).
Postup je následovný: Jelikož Sarthainovo AOE damage je opravdu silné, je potřeba ho co nejvíce snížit. Toho se dá docílit vhodnýmy buffy a rozestavením družiny. Na začátku boje MT vyrazí vstříc bossovi, nikam ho neotáčí a tankuje ho přesně v té pozici, ve které se na začátku nachází. Všichni ostatní běží na zvláštní výčnělek vnějšího břehu jezera (na pevninu mimo ostrov), který leží v zadní pravé straně od bosse. To je místo odkud lze pohodlně léčit MT i všechny ostatní členy družiny aniž by postavy zde stojící dostávali masivní AOE. Navíc odtud mohou na strom útočit i ranged postavy (na vzdálenost 100 stop). Při tomto počátečním přesunu se OT snaží nabírat útočící vlky a havrany, kteří se pak zabijí pomocí AOE na výčnělku břehu. Jakmile jsou sluhové stromu mrtví, všechny postavy pro boj zblízka se přesunou skrz vodu na ostrov do zad stromu kde s ním bojují. Až do zjevení tří šampiónů se snaží celá družina vyprodukovat co největší zranění, zatím co je obtěžována kořeny. Jakmile se objeví 3 šampióni v ochranných barierách, nastal čas se rozdělit. Obě hlavní DPS (útočné) postavy se přesunou k nejvzdálenějším šampiónům (každý k jednomu) a OT se přesune k prostřednímu z nich. Ihned poté co zmizí ochranné bariery spustí do šampiónu co nejefektivnější damage. V tomto bodě je více postav vystaveno silnému AOE od stromu a proto mají healeři stále plné ruce práce a ničení šampiónů se patrně neúčastní. Oba postranní šampioni zemřou s velkou pravděpodobností rychle a poté se DPS postavy přesunou k prostřednímu šampionu a pomohou OT ho co nejdříve dorazit. Pokud bude tento manévr proveden včas, Darkpromise Corrupters nestihnou strom vyléčit a boj může směle pokračovat. Tento celý postup je nutné zopakovat tak dlouho, dokud Sarthain není mrtev.

Poté se zkratkou přes vodopád vydejte opět na úvodní pláž, kde odevzdejte splněný quest (a naberte pokračování). Odměnou vám bude druhá část klenotu. Gratuluji, pravé křídlo dungeonu Lost Vale je za vámi. Zbývá finální část - prostřední křídlo, ale o něm zase až příště :-).

Pokračování:
Průvodce Lost Vale: Finální křídlo (část 4.)

Odkazy:
Průvodce Lost Vale (část 1.)
Průvodce Lost Vale: Levé křídlo (část 2.)

2 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

Na posledním bossákovi jsme používali i jednodušší taktiku, ale je nutná poměrně velká dmg. Jeli jsme to tak, že prostě všichni jeli full dmg do lorda a na champy jsme neútočili. Jednou za čas(45s) ho vyhealovali o 20% HP, což nám až tak moc nevadilo, jelikož to za celý boj stihli 2x :) Tico

Ninjagon řekl(a)...

Jestli Sarthaina vyléčí championi jen o 20%, tak to je dost měkké, pozor aby to jednou neopravili na 100%, stejně jako mohou jednou opravit pochodeň u Řezníka a skálu u Goraka :-)