Ninjagon's MetalStories: Full of dungeons, Dark Fantasy & Science Fiction battlefields and worlds.

úterý 10. března 2009

Průvodce Lost Vale: Levé křídlo (část 2.)


... ušli jsme jen několik kroků od pláže, když se z písku vynořil obrovský červ - bestie s ukrutnou tlamou. Spousta chlapů zařvalo. Ďas aby spral starého varjaga ! Proč mne nevaroval ? Celá Valhalla se teď určitě otřásá od jeho hurónského smíchu. Bestii jsme pak zahnali poctivou ocelí a teď stojíme na rozcestí. Něco mě láká přímo do útrob ostrova. To zrovna starochu ! Tentokráte půjdeme oklikou, půjdeme doleva ...

Vaše družina teď stojí na pláži Lost Vale (Ztracené Údolí), dungeonu ze hry Warhammer online. Nastal čas si prostudovat mapu:

Hned vedle místa kde se poprvé objevíte, čeká NPC postava (pro Destruciton to je Blood Mistress Kyratha, pro Order zase Lanorith Mournfire), které odevzdáte svůj quest (úkol) a naberte jeho pokračování (má stejný název což je trochu matoucí). Pokud si někdo z družiny zapomněl quest vzít, ještě je čas to napravit. Nejlépe použijte svitek do gildovní hospody v hlavním městě a quest si běžte nabrat (viz. první část Průvodce Lost Vale). Po vaší levé straně je východ z dungeonu, směřující do Avelornu. Pro rychlé opuštění Lost vale může také velitel vaší družiny použít příkaz /partyreset. Před vámi je pustá neškodná písčitá pláž - a první překvapení.

Pláž totiž hlídá první obyvatel Lost Vale a hned jeden z těch velkých: The Darkpromise Beast. Špatnou zprávou pak je, že nejde zabít. Můžete ho však zahnat a to tak, že ho zraníte až na 80% jeho zdraví. Tento úvodní souboj je testem družiny, zda je pro Lost Vale opravdu připravena. Až Beasta zaženete, můžete již směle vykročit do levého křídla dungeonu. Pokud jste zvědaví i na zbylé 2 cesty, klidně je vyzkoušejte, ale vězte, že jste byli varováni :-).


Vyrážíme tedy do levého křídla dungeonu Lost Vale. Hned na úvod vás tu přivítá trash v podobě obřích škorpiónů a další havěti. Vaši MT (hlavní tank) a OT (druhý tank) by měli být neustále ve střehu a včas na sebe nabírat všechny útočící nestvůrky tak aby se nedostali k healerům a k DPS. Cestou se bedlivě rozhlížejte po jasných svítících krystalech - tzv. Menhir Shard. Na cestě levým křídlem jich je celkem 10 a vy musíte sesbírat všechny ! První Menhir Shard je hned v úvodu po pravé straně. Pak už na vás v jezírku čeká první skutečný boss.

Ahzranok
Level: 43 Hero, Třída: Reptiles, Druh: Lizard, Giant
Souboj s ještěrem Ahzranokem není příliš složitý. MT k němu sestoupí do jezírka kde ho bude tankovat, zatímco healeři mohou stát v bezpečí na břehu a odtud healovat celou družinu. V průběhu boje Ahzranok občas zakouzlí efekt "Stoneskin" (kamenná kůže), kterým se bude chránit před útoky. Tento jeho buff mu musí tanci sundávat během celého boje. Pozor aby nikdo nestál přímo za Ahzranokem, protože ještěrův ocas je nebezpečný. Na 20% zdraví se okolo ještěra objeví jeho malý potěr - spousta malých ještěrů. Tyto nejlépe na sebe nabere OT a zabijí se pomocí AOE damage (hromadné zásahy). Pokud je DPS (zranění) příliš malé a souboj trvá dlouho, přivolá Ahzranok na pomoc svou kopii. Ta se nemusí zabíjet ale je nutné ji oftankovat (OT). Po smrti ještěra odevzdejte splněný quest NPC které se objeví (“Blood of the Vale” nebo "Pure of Heart") a vezměte si jeho pokračování (s cílem zabít Malghora). Nezapomeňte také sebrat Menhir Shard ukrytý v jezírku a pak další 2 během stoupání křivolakou pěšinou ve skále.
Malghor Greathorn
Level: 43-44 Hero, Třída: Beastmen, Druh: Doombull
Trash na cestě k Malghorovi může být nepřijemný neboť spůsobuje zvýšení doby kouzlení o 1 sekundu a tento efekt se může i několikráte nakumulovat. Na vyvýšené plošině již na vás čeká Malghor Greathorn s tělem muže ale s býčí hlavou, kopyty, v brnění a s velkým mečem v rukách. Okolo něj se náhodně objevuje a přesouvá fialová mlha. Kdokoliv se k této mlze přiblíží, na toho Malghor okamžitě zaútočí. Fialová mlha navíc způsobuje zvyšující se debuf po kterém při zásahu dostáváte stále větší zranění. Mlze se však lze vyhnout snadným trikem, kdy si všichni členové družiny kromě hlavního tanka vlezou na nějaké blízké vyvýšené místo (kámen nebo stan). MT potom pulne (přivolá) Malghora tím, že vstoupí do fialové mlhy a odvede ho do těsné blízkosti ostatních, kde ho obrátí zády k nim. Takto jsou všichni kromě MT chráněni nejen proti jeho mohutným okrouhlým sekům, ale i proti mlze a jejímu debufu (neboť ta se drží pouze u země) a při správné pozici mohou dokonce i melee charaktery (postavy bojující tváří v tvář) na Malghora útočit. MT se pak bude snažit malými kůčky vyhnout fialové mlze, pokud se objeví přímo pod ním. Na 20% zdraví Malghora posedne hněv kdy zvýší své zásahy a tak bude potřeba více léčit. Tank který nemá dostatek wardů zde naplno pocítí tento zásadní nedostatek.

Po zdolání Malghora odevzdejte splněný quest a opět naberte jeho pokračování - další úkol na sebe nenechá dlouho čekat. Přejděte po dřevěné kládě a cestou sbírejte všechny zbývající Menhir Shardy. Čeká vás cesta pavoučí říší a proto se pokud možno vyhýbejte všem pavoučím zámotkům - na cestě je jich požehnaně a při neopatrném kroku se z každého z nich vylíhne armáda pavoučků. Nejlépe se jich zbavíte pomocí AOE.

Horgulul
Level: 43-44 Hero, Třída: Chaos Breeds, Druh: Daemon

Na dně zjizveného kráteru ční do výše zřícenina magického pramene. Kolem ní putuje daemon chaosu: Horgulul - šestiprsá zmutovaná samice. Nejprve je třeba vyčistit celý protor od poletujících nižší démonů - pozor neboť útočí přicházejíc ve větších hejnech. Pak přijde na řadu daemona. Horgulul často používá masivní AOE knockback (hromadné odkopnutí) a proto ji MT musí takovat zapřen o pevnou skálu či jinou pevnou překážku. Kdo nebude pevně zapřený, často se v tomto boji proletí. Při zdraví na 75%, 50% a 25% daemona přivolá malé pomocníky, se kterými se vypořádá OT a AOE damage. Čím větší zranění daemona utrpí, tím silnější jsou její zásahy a při příliš pomalém boji se může eventuálně i rozzuřit a zadupat družinu do země.

Když je strážkyně zříceniny přemožena, stoupněte si tesně ke kamenné stěně a použijte všech 10 kusů Menhir Shardů pravým tlačítkem myši v inventáři questových předmětů. Splníte tím důležitý úkol a získáte nový questový předmět: “Torch of Lileath”. Jedná se o magickou pochodeň která dokáže spalovat pavoučí sítě. Připravte si ji přímo na ovládací bar, neboť ji budete brzy a často potřebovat. Promluvte s NPC , vezměte si quest a teď již vzhůru do doupěte pavoučí matrony.

Dralel the Whitefire Matron
Level: 44 Lord, Třída: Insects & Arachnids, Druh: Spider, Giant

Na konci pavoučí jeskyně číhá hlavní boss tohoto křídla - pavoučí matka Dralel. Souboj s ní je o trochu složitější a budete ho muset nacvičit. Dralel zaútočí na každého kdo se k ní dostatečně přiblíží. Místo jejího tankování je třeba zvolit obezřetně neboť jako svůj první útok použije masivní knockback na každého v jejím doupěti a současně zamotání do sítě. MT proto musí vybrat rozumné místo odkud matronu přivolá - nejlépe tak aby stál zády co nejblíže k pevné překážce a nebyl odkopnutý přes polovinu místnosti, stejně tak ostatní členové družiny, kteří se nemusí pohybovat (healeři). Navíc ihned při odkopnutí - tedy klidně i v letu - je nutné použít questovou pochodeň Torch of Lileath abyste se vypálili z pavučin. A prvním kdo se potřebuje dostat z pavučin by měl být MT, jinak matrona zaútočí na někoho jiného z družiny a s ním bude ámen. Tento efekt odkopnutí a zamotání do pavučin se opakuje často a nepravidelně po celý souboj, proto si na něj zvykněte a ihned zavčasu používejte pochodeň ke spálení pavučin. Za další Dralel neustále přivolává malé pavoučky. Ti nezpůsobují družině žádné zranění, mají málo života (méně než 100), avšak ze všech koutů jeskyně si nezadržitelně razí cestu přímo ke své matce. Všichni tito pavoučci se musí pozabíjet dříve než dorazí k matroně. Na tuto práci se nejlépe hodí poskakující Sorcerer nebo Bright Wizard a další povolání s instantním AOE zásahem, pomoci však musí každý kdo je po ruce, včetně tanků. Pokud se malí pavoučci dostanou až k Dralel, ta je sní. Za každého snědeného pavoučka se Dralel rozzuří a bude o 5% silnější. Snadno se tak stane příliš silnou a z družiny si udělá pestrou svačinku.

Na důkaz zdolání pavoučí matrony každý v družině dostane do svého inventáře questová větévka Worldbearer Branch - pečlivě uschovejte. Z jeskyně se pak vydejte nalevo, odkud vás zkratka dovede až na úvodní pláž, kde můžete odevzdat splněný quest a opět nabrat nový. Odměnou vám bude první část klenotu za splnění levého křídla dungeonu Lost Vale.

Naberte dech a pokud jste svěží a stále máte dost sil, můžete vyrazit do pravého křídla, ale o tom až zase příště.

Odkazy:

Průvodce Lost Vale (část 1.)


4 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

Mozna az priste pouzijes mapu, kterou udelal nekdo jinej (stuntystomper), hodilo by se nechat ji tak jak je, a neurezavat cast s jejim logem...

Ninjagon řekl(a)...

Ano je použita z toho blogu a oříznuta, ale Stunty tu mapu nedělal - není jeho, pouze ji použil a upravil, stejně jako já. Praví tvůrci mapy jsou vyjmenováni přímo dole na mapě, takže věřím, že je vše v pořádku.

Anonymní řekl(a)...

Stunty tu mapu udelal zcela sam, ti lide dole jsou pouze ctenari jeho blogu, kteri ji v jeho vedomostni soutezi "odemkli" spravnym zodpovezenim jeho otazek a zpristupnili ji tak vsem ostatnim.

Krome tohoto ale musim uznat ze si davas s navodem zalezet. Pekna prace.

Ninjagon řekl(a)...

Ta mapa existuje v mnoha podobách i v té neupravené (bez zaoblených hran a podkladu, seskládaná z kousků minimapy) a to s logem i úplně jiných stránek než je Stuntystomper blog a proto jsem si myslel že je dílem někoho jiného. Ať už ji vytvořil ale kdokoliv, patří mu po právu dík, neboť hodně pomohla a stále pomáhá mnoha dobrodruhům ve WAR online.