Ninjagon's MetalStories: Full of dungeons, Dark Fantasy & Science Fiction battlefields and worlds.

pondělí 24. srpna 2009

Warhammer: Dual wield vs 2 handed

Na krvavou kůži maraudera chaosu sepsal Wladimirr,renown rank 80 witch hunter z gildy Bohemia, Eltharion EU:

Před několik dny jsem si - vzhledem k tomu, že od Pavla (Snorrison) vůči mě vzešel dotaz na efektivitu 2handed vs dual wield - provedl kalkulaci DPS pro oba tyto zbraňové archetypy. Výsledek byl poměrně zajímavý, skoro bych řekl až překvapující.Navíc už jsem se několikrát setkal s dotazem na fungování DPS mechaniky, a je dobré těmto věcem rozumět, pokud chcete hrát maximálně efektivně.
Protože ho shledávám podstatným pro všechny Slayery (pozn.: a Choppy) - jakožto jedinou class mající možnost volby mezi těmito zbraněmi - a zajímavým pro informaci pro všechny ostatní - výsledky hodím do tohoto toppicu:

1) Mechanika hry z hlediska vyhodnocení DMG v závislosti na statech a DPS:
Jak víte, nemagické classy dávají dva typy útoků - žlutý dmg - skilly - a bílý dmg - autoatak. Pro vyhodnocení těchto dvou útoku se používá různá herní mechanika.

Skilly:
Velikost útoku skillu nám ovlivňují tři aspekty:

  • DPS zbraně (u dual wield zbravidla main hand, pokud není uvedeno jinak - např. u WH pistol whip nebo Absolution používají off hand weapon)
  • DPS ze síly a meelee power - každých 5 str nebo 5 MP nám dá pro skill 1 DPS - tj. 1000 str je 200 DPS pro skilly- síla samotného skillu.
Tyto tři aspekty dále ovlivňuje násobič GCD - global cooldown - protože DPS znamená DMG na sekundu, a GCD je 1,5 sekundy, pak první dva aspekty, které jsou vyjádřeny DPS, se násobí právě 1,5 - GCD. Síla skillu je pevně daná a už se nenásobí ničím.

Pro příklad:
WH se silou 1000, MP 200, zbraň s 60 DPS, skill 1 - Absolution 5acc - síla 600. Skill 2 - tornment - síla 190:
DPS za síly a z MP - 200 + 40
DPS zbraně - 60
síla skillu 1 - 600
síla skillu 2 - 190
DPS aspekty - 200+40+60 - násobíme GCD - 300 x 1,5 - 450

Celkový holý DMG na def 0 bez započtení dalších modifikátorů (taktiky jako Flanking atd):
skill 1: 450 + 600 = 1050
skill 2: 450 + 190 = 640

Na tento výsledek se dále započtují modifikátory jako Flanking atd. Pro WH se slotlými taktikami Flankigem a FC (taktika která dává kritikaly o 50% věší dmg):

Kritické útoky dávají náhodně 140 - 160% normálního útoku - v případě slotnuté taktiky o 50% větší krit potom 180 - 220% normálního útoku.
skill 1: 1208 kritikal: 2174 - 2657
skill 2: 740 kritikal: 1340 - 1630

Autoatak:
Velikost útoku autoatakem ovlivňují dva aspekty:

  • DPS zbraně
  • DPS ze síly - za každých 10 str je 1 DPS pro autoatak
Tyto dva aspekty dále ovlivňuje násobič - cooldown neboli rychlost zbraně.

Příklad:
WH se silou 1000, MP 200 (nicméně ta neovlivní autoatak), zbraň 60 DPS a 2,4 speed
DPS ze síly - 100
DPS zbraně - 60
DPS aspekty násobíme rychlostí zbraně: 160 x 2,4 = 384
Síla autoataku na dveře - def a tough 0 - bez dalších modifikátorů: 384 každých 2,4 vteřiny. Pokud by rychlost zbraně byla 4, pak velikost autoataku je 640 každé 4 vteřiny.
Velikost útoku s Flaningem a FC:
útok: 441 kritikal: 795 - 970

Z výše uvedého vyplývá, že bez ohledu na rychlost zbraně dáte za určitý čas vždy stejné množství DMG. Rychlost nicméně určuje frekvenci útoků a jejich velikost v závislosti na této frekvenci. Je zřejmé, že pro classy s taktikami na dvakrát rychlejší autoatak (WH, Slayer, WL, WP) se vyplatí mít zbraň pomalou - dáte silné údery a díky taktice ve slušné rychlosti (autoatak má range 10, skilly range 5 - tj. když k někomu naběhnete na dosah skillu, automaticky ho prásknete i autoatakem - a pak je dobré, aby ta rána stála za to ).

Samozřejmě, do hry dále vstupuje Armor a toughness cíle - toughness cíle se odečte od vaší síly - pro představu 1000 str vs 1000 toughness - výsledná str 0, DPS 0. Armor pak mitiguje určitým procentem výsledný DMG. Nicméně pro pochopení mechaniky výpočtu DMG to není až tak podstatné.

Doufám, že první část byla dostatečně srozumitelná, protože nyní se dostáváme k meritu věci - srovnání dual wield vs 2handed. Kalkulaci DMG už všichni rozumíme, dodám poslední podstatnou věc: Pro autoatak s dual wield zbraněmi funguje speciální mechanika tzv. OFFHAND ataku - váš každý mainhand atak (jak jsme si řekli, jeho frekvence je daná rychlostí zbraně) má 47% šanci na procnutí offhand autoataku. Velikost dmg offhand ataku se počítá poměrně složitou mechanikou, nicméně pro naši potřebu stačí vědět, že výsledek je cca 60 - 70% velikost mainhand ataku. Pro další kalkulace budeme používat průměrných 65%.

2. A teď už můžeme přejít ke srovnávacímu příkladu:
Slayer: (dual wield - dále jen DW, obouručka - dále jen 2hnd)
Stejné parametry pro DW i 2hnd: 1000 str, 200 MP, 33% kritikal šance, síla skillu 200,Jednoruční zbraně 60 DPS, obouručka 87 DPS, Rychlosti: 4.

Obouručka (2 handed):

Skill 2hnd:
DPS síla a MP - 240
DPS zbraně - 87síla skillu - 200
celkový dmg: 690

Autoatak 2hnd:
DPS síla - 100
DPS zbraň - 87
celkový dmg autoatakem: 748 každých 4 sec

DMG per time:
3x autoatak (0 sec, 4 sec, 8 sec)
6x skill (0; 1.5 sec; 3 sec; 4.5 sec; 6 sec; 7.5 sec )
celkem: 2240 + 4140 = 6380 za 8 sekundy - bez modifikátorů, kritů atd.

Dual Wield (dvě zbraně):

Skill DW:
DPS síla a MP: 240
DPS zbraň 60:skill: 200
celkový dmg: 650
Autoatak DW:
DPS síla: 100
DPS zbraň: 60
celkový dmg autoatak mainhand: 640 každých 4 sec
offhand: 420

DMG per time:
3 x autoatak (3 x main, 1,5x off)
6 x skill
cellkem: 2550 + 3900 = 6450 za 8 sekund
rozdíl: + 80 dmg za 8 sec pro DW

To podstatné ovšem přichází při slotnutí taktiky na dvakrát rychlejší autoatak:
2hnd: 8620 za 8 sec
DW: 9000 za 8 sec
rozdíl: 380 !!! ve prospěch DW

Když uvážíme, že DW nám navíc přidá 10% k parry, pak z mého pohledu je volba jasná.

Z výsledků také vyplývá, že 2hnd zajistí stabilnější DPS per time, zatímco DW může mít výrazně lepší burst dmg ( např. z výše uvedeného příkladu - u 2hnd dva autoataky dají 1500, u DW pokud procne u obou offhand dají 2120 - při kritech je rozdíl ještě markantnější ), ale i o něco slabší pokud bude smůla na proc offhand útoků.Dále, pro kalkulaci jsem použil relativně nižší hodnoty str a síly skillu. Je zřejmé, že jakmile bude str vyšší či skill silnější, pak se rozdíl ve prospěch DW mírně navyšuje - protože poměr síly zbraně vs ostatní modifikátory se mění ve prospěch ostatních modifikátorů, a tím oslabuje vliv většího DPS zbraně. (Samozřejmě, platí to i opačně).

Vzhledem k bohusu 10% na parry u DW osobně doporučuji DW.
Wladimirr

1 komentář:

Anonymní řekl(a)...

Diky Wlade, tohle mi pomohlo to pochopit porad sem v tom mel maglajz a nevedel sem kde se na to mrknout.

Gerth aka Karmina