Ninjagon's MetalStories: Full of dungeons, Dark Fantasy & Science Fiction battlefields and worlds.

úterý 14. dubna 2009

Tchar'zanek poprvé poražen!

Necelý týden po světovém prvenství: Dobytí Altdorfu silami Destrukce na evropském serveru Karak Eight Peaks ve hře Warhammer Online: Age of Reckoning, přišla pádná odpověď ze strany Orderu: Král a vládce The Inevitable City - hlavního města Destrukce, nesmiřitelný Tchar'zanek, byl v boji poražen a v řetězech dopraven na hlavní Altdorfské náměstí, kde byl také pod útokem shnilých rajčat náležitě zostuzen. Tohoto světového prvenství opět dosáhl evropský server, tentokráte Eltharion, známý též z jiné události - byl zde zaznamenán také první útok sil Orderu na hlavní město Destrukce na světě. Server Eltharion je mimo jiné zajímavý i tím, že v něm působí početná česká a slovenská komunita a to na obou stranách barikády. Jinými slovy: byli jsme téměř u toho (finální bitvu vybojovala aliance mezinárodních gild: Exodus, Death Watch, The BlackHand Order a Death Company), a tak vám můžeme poskytnout exkluzivní informace z první ruky.
Poražení Tchar'zanka, vrchního velitele sil Destrukce (anebo Emperora Karla Franze, vrchního velitele sil Orderu) je a zřejmě i navždy bude nejvyšší metou Warhammer Online. Jedná se o symbol, špičku ledovce, jehož dosažení předcházelo více než 7 měsíců trvající úsilí velkého množství hráčů z nichž každý jednotlivec se svou měrou na této zásadní hráčské události podílel.

Video: Souboj s vrchním velitelem Destrukce - Tchar'zankem.

Za počátky tohoto konkrétního tažení na baštu Destrukce můžeme počítat první nedělní šarvátky v dopoledních hodinách, tedy dne 12.04.2009. V odpoledních hodinách byla dobyta první pevnost: Fel Landing, z područí temných elfů. Poté se boj přesunul na frontu Chaos versus Empire, kde byla dobyta lokace Praag a posléze pod těžkým útokem padly i země Chaos Wastes. S nimi již sousedí druhá věhlasná pevnost: The Maw, ta byla dobyta krutým nájezdem sil Orderu, přibližně kolem osmé hodiny večer. Tím se otevřela cesta k hlavnímu městu Destrukce a právě tam čekají na útočníky ty největší a nejnáročnější výzvy, kde je zapotřebí zkušených postav (vysoký renown rank) i patřičného magického vybavení (wardy).

Proražením hlavní brány do města totiž vlastní boj o nadvládu nad městem teprve začíná. Z technických důvodů se dobývání temných uliček odehrává v několika identických instancovaných lokacích současně, přičemž každá z nich pojme pevně omezený maximální počet míst (přesně 48 míst pro obránce a 48 i pro útočníky). Všechny tyto lokace jsou mezi sebou propojené ve fázi I systémem tzv. vítězných bodů a tak se navzájem ovlivňují. Pokud v jedné jediné lokaci útočníci znatelně prohrávají, ovlivní to zisk/ztrátu vítězných bodů pro celé tažení a naopak. Toto je pekelná výzva pro útočníky a podle mého názoru i jedna z nejtěžších částí celého tažení. Osud města je teď v rukách bránících hráčů, v možnosti poslední obrany, nikoliv v systému samém. Dámy a pánové, vítejte u obléhání The Inevitable City, fáze I.

Fáze I:
Cílem fáze I pro útočící stranu je získat rovných 100 vítězných bodů (VP, victory points) a naopak, cílem obránců je tomuto zabránit. Na splnění fáze I mají útočníci maximálně 2 hodiny a pokud neuspějí, celé tažení končí a veškeré lokace, pevnosti a hrady se vrací do neutrální polohy. Je to šibeniční a náročný termín. Jak tedy získat dostatek VP ? Existují hned 3 cesty:
  1. Vítězstvími ve scénáři The Undercroft
  2. Plněním speciálního veřejného ukolu ve městě
  3. Zabíjením nepřátelských hráčů ve městě
Ad 1. Nejmenší, avšak přesto cenný přízpěvek VP pochází od speciálního scénáře The Undercroft, který se instancovaně odehrává v ulicích hlavního města a je pro 48 versus 48 hráčů obou frakcí. Scénářové bitvy jsou však dlouhé (15 minut) a co do VP nehrají tak významnou roli.

Ad 2. Další možností jak získat VP je plnění speciálního úkolu uvnitř města, který spočívá zejména v eliminaci 150 stráží (které neustále proudí jako NPC posily a to z táborů obou frakcí), či v zapalování nábytku a dalšího vybavení po celém městě a v neposlední řadě v zabírání a držení dvou veledůležitých strategických bodů: Temple (chrám, který se nachází ve východní části města) a Monolith (pyramida s obrovkým levitujícím kvádrem v západní části města). Při splnění všech těchto úkolů se objeví extra tuhý nepřátelský Lord spolu se čtyřmi Hrdiny - svými ochránci a pokud se ho podaří útočníkům porazit, získají tučnou odměnu i potřebné vítězné body.

Věc má ale jeden podstatný háček: plnění těchto poměrně náročných úkolů se děje za SOUČASNÉHO útoku bránících sil. Obránci se pochopitelně snaží splnit svůj - obdobný úkol a k tomu potřebují splnit stejné předpoklady, tedy především mít v držení jak Temple, tak i Monolith. Při alespoň trochu vyrovnaných silách je pak takřka nemožné jakýkoliv z těchto úkolů dokončit - o to se druhá strana postará a naopak. A tak se dostáváme k nejpodstatnějšímu bodu zisku VP:

Ad 3. Zabíjení nepřátelských hráčů je nejdůležitější způsob jak získat dostatek VP k naplnění fáze I. Systém je dokonce nastaven tak, že bodově trochu zvýhodňuje tu stranu, která úspěšně bojuje v instanci proti přesile. Taková zkušená, avšak méně početná jednotka hráčů v boji proti přesile dokáže vyprodukovat nejvíce vítězných bodů.

A to je také recept na úspěch ve fázi I: Nevyhýbejte se boji, držte nejlépe obě strategická místa, tedy jak Temple (který se výborně brání), tak i Monolith (jehož obrana je naopak noční můrou) a tvrdě tlačte na nepřítele, nenechte ho za žádných okolností vydechnout. Tímto způsobem došlo na Eltharionu ke splnění fáze I přibližně po hodině a půl lítých bojů, tedy v neděli, kolem desáté hodiny večerní.

Fáze II:
Ulice hlavního města The Inevitable City se čistí od posledních obránců. Tito nemají šanci, neboť po smrti se už nemohou narodit uvnitř města, ani do něj již nemohou vstoupit (proto bude bránící strana s velkou pravděpodobností okupovat hlavní bránu - vstup do města, nic jiného jim už v této fázi nezbývá). Ulice města teď po právu náleží dobyvatelům, na které však čekají jiné záludné úkoly. Jedná se v podstatě o splnění dvou velkých a čistokrevných PvE raidů: The Sacellum a The Monolith. Sacellum jest gigantickou arénou zabírající celou východní část města, uprostřed které na dobyvatele čeká hned několik extratuhých soubojů s monstry chaosu.

Nejinak tomu je i v Monolithu, tentokráte uvnitř této bizardní stavby v podobě osmistěnu, z nichž každý ... ale ne, nebudu zde prozrazovat podrobnosti, stačí když napovím, že vás čeká mnoho soubojů s originálními bossy a na každého z nich platí nějaká strategie. Splnit oba tyto úkoly se Orderu podařilo v jediné instanci a to posledních 15 minut před vypršením dalšího dvouhodinového časového limitu, tedy kolem půlnoci z neděle na velikonoční pondělí. Tím byla pro celý server zpřístupněna konečná fáze dobývání hlavního města, fáze III.

Fáze III.
Finální fáze obléhání The Inevitable City se nalézá uvnitř tzv. Eternal Citadely, což je palác chaosu a sídlo vládce Destrukce, mocného kruťase Tchar'zanka. Každému kdo se opováží vkročit do těchto prostor se srdce naplní bázní. Jestliže pro vás splnění obou úkolů fáze II bylo náročné, vězte, že zde je to mnohem mnohem horší. V cestě vám stojí hned 4 velcí strážci Citadely: Lord of Lies, Lord of Fate, Lord of Whispers, a Lord of Change.

Teprve jejich smrtí se vám otevře cesta k vládci města chaosu. Na splnění fáze III je vyčleněn pevný čas, rovných 20 hodin. Jelikož tato fáze III byla zpřístupněna až kolem půlnoci, většina hráčů správně zvolila spánek, avšak vězte, že se určitě našli i tací, co by nejraději nešli spát vůbec. Vážné pokusy o zdolání velitele Destrukce se tedy protáhly do následujícího dne, kterým bylo velikonoční pondělí. Mnoho družin se vypravilo do Citadely, ale na finální úspěch si server Eltharion musel počkat celých 19 hodin a 20 minut těžkého snažení, tedy pouhých 40 minut před vypršením časového limitu ...



Poté byl Tchar'zanek skutečně přemožen, zajat a odvlečen na velké nádvoří Altdorfu - hlavního města Orderu, kde byl vystaven potupnému odstřelovaní červenými rajčaty ! Poprvé na světě a opět na Evropském serveru. Ale nebojte se, ještě není všem dnům konec. Z čista jasna se uprostřed náměstí totiž objevil portál chaosu, kterým Tchar'zanek unikl zpět do svého temného města. Šanci ho pokořit, tak máte i vy. Musíte však začít od začátku. Přeji dobrý lov !

8 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

Akorat z toho Ninjova nadseni neni moc poznat ze jde o pomerne smutny PvM grind jako zakonceni PvP hry... a ani to, ze cely zaverecny boj je pravdepodobne bugly bo boss jde kiteovat a cely raid se behm boje Xkrat instaressnul prez CSR (bug? exploit? podelanej ebcounter? - cert vi....)

Jo a ty rajcata nejsou cerstvy ale zhnily (Rotten Tomato) :)

Ninjagon řekl(a)...

No grindem bych to nenazýval, možná jednou až to bude mít každý zmáknuté, nikoliv však teď. Ale jinak máš bohužel pravdu. Mělo to být ošetřené už dávno. Doufejme že chystané změny hned v dalším patchi většinu napraví.

Drag řekl(a)...

No grind to v zadnem pripade neni, pokud ti jde o to locknout mnesto. samozrejme muzes cestovat z jedne prazdne instance do druhe a farmit ten pq, ale to je jen tva volba! souhlasim vsak, ze jak Francka tak Tcharzanka, maji bohuzel radne zabugovane, ci spise spatne nascriptovane, ale tohle podle mne opravi v nejblizsich patchich, kdyz uz se tam lidi teda dostali.

Anonymní řekl(a)...

je smutný, když hned první ohlas na bezva článek je plnej zášti a závisti, navíc anonymní....
co na tom, že král neni vychytanej, stálo to plno tvrdý práce se tam vůbec dostat a vůbec bych se neopovažoval to shazovat.
slušelo by více respektu, co order na eltharionu dokázal, nějaký to blahopřání a pokud je člověk z druhé strany, svěsit uši a vocas, mlčet a začít tvrdě makat, protože jestli bude tchar uplně opravenej, bude to bohužel znamenat hodiny a hodiny "testů" orderáckýho dobývání a to asi nikdo z destra nechce!
chack

Anonymní řekl(a)...

lol - muzes mne rict kde vidis tu zavist a zast?
Jen jsem vyjadril zklamani nad tim ze boj s kingem je nedodelana sracka a nejde tim padem o zadny zvlasti achievement - to co je na videu neni zadnej epickej fight ale trapnej CSR chain ress a kite tupyho moba s vadnejma scriptama.

Jinak kupodivu hraju za Order takze nemam co zavidet ani proc svesovat natoz respektovat - opakuju: to co je na videu je maximalne smutny.

Tohle konstatovani nema nic spolecneho s tim jak se mne libi/nelibi Ninjuv clanek - je to jen muj nazor na stejnej event.

Bruttus/Brutek/Brutas (abych se "podepsal" jen nickama tech charu co mam na lev 40) ....

Anonymní řekl(a)...

Kazdopadne vse se zmeni az opravej BW, protoze jenom diky aoe vubec porazili obrance.

Anonymní řekl(a)...

ok, sry, beru zpet, prislo mi to tak v prvni chvili, mozna uz jen prehnane reaguju na podobny clanky zavistive mysleny. kazdopadne si stojim za tim, ze zabit ho stalo spoustu prace. a i kdyz to nebylo tak cisty jako sejmuti karla, je to dobrej pocin
chack

Ninjagon řekl(a)...

Problém s GTAOE se netýká jenom Bright Wizardů ale i Sorcererů a bude řešen v patchi 1.2.1. Po těch změnách bude pak podle mého odhadu mnohem těžší cokoliv ubránit, než doposud. Nu uvidíme .-)