Jsem Bard a právě jsem vkročil do té zaplivané putyky , kterou stěží najdete kdesi na úpatí hor Alteracu, honosící se rezavým štítem s nápisem: "U zlámaného klu". Hned u dveří mne přivítal posměšný řehot místních štamgastů, lupičů a pašeráků. Vzduch byl plný kouře ze sněhem navlhlého dřeva, dýmu z těké trávy a byl cítit čerstvými zvratky, potem, močí a trochou krve. Jediné místnosti roubeného stavení dominoval masivní dubový stůl u kterého se tlačila těla pařících orků, trollů a goblinů - tedy těch, kteří ještě neodpadli a nechrápali vě špíně na holé zemi rádoby vystlané starou slámou. Lascivní pohyby místní široce rozkročené a jen mírně oděné děvy, tančící na stole mezi střepy, kusy jídla a rozlitým pivem (točil se Temný Ragnaros) v tu ránu ustaly. Jakmile mne uzřela, ukázala prstem: "A teď ať vás baví TENHLE!".
Věděl jsem, že je zle. Poslední bard co zavítal do těchto končin už to nerozchodil a zmrznul nedaleko v příkopu se zlámanými údy. Překračuji schválně nastraženou nohu šklebícího se goblina (tvář si zapamatuji pro pozdější zúčtování), a drze zamířím přímo do čela stolu. Tam se usadím, naladím devítistrunnou balisetu a čekám, dokud se řehot, pošklebky a smylné vzdechy zcela neutiší. A ony se rychle utiší! "Tak co skřeti?!" zahalekám do ticha jak nejhlasitěji dovedu. "Patolízalové, žebráci a otrhanci! Chcete slyšet další nudnou ságu o pýše a pádu Wintergraspu? Stejnou písničku s Northrendu, za kterou můj předchudce už prdí do hlíny, zmrzlý tam venku na kost? Nic z toho nedostanete!". A než vrčení a hněv přeroste v brutální násilí, rychle pokračuji: "Nastal Cataclysmus! Hory se propadají a řeky opouští své břehy. Svět už není jako dřív. Ale tam na pobřeží Východních Království, zuří boj o mocnou pevnost, střeženou, plnou pokladů a tajemství. Ten ostrov se jmenuje Tol Barad!" Teď, TEĎ cítím, že mám jejich plnou pozornost. Jsem přeci Bard.
Věděl jsem, že je zle. Poslední bard co zavítal do těchto končin už to nerozchodil a zmrznul nedaleko v příkopu se zlámanými údy. Překračuji schválně nastraženou nohu šklebícího se goblina (tvář si zapamatuji pro pozdější zúčtování), a drze zamířím přímo do čela stolu. Tam se usadím, naladím devítistrunnou balisetu a čekám, dokud se řehot, pošklebky a smylné vzdechy zcela neutiší. A ony se rychle utiší! "Tak co skřeti?!" zahalekám do ticha jak nejhlasitěji dovedu. "Patolízalové, žebráci a otrhanci! Chcete slyšet další nudnou ságu o pýše a pádu Wintergraspu? Stejnou písničku s Northrendu, za kterou můj předchudce už prdí do hlíny, zmrzlý tam venku na kost? Nic z toho nedostanete!". A než vrčení a hněv přeroste v brutální násilí, rychle pokračuji: "Nastal Cataclysmus! Hory se propadají a řeky opouští své břehy. Svět už není jako dřív. Ale tam na pobřeží Východních Království, zuří boj o mocnou pevnost, střeženou, plnou pokladů a tajemství. Ten ostrov se jmenuje Tol Barad!" Teď, TEĎ cítím, že mám jejich plnou pozornost. Jsem přeci Bard.
potulný bard Thorlander
Tol Barad je novou PvP (válečnou) zónou v datadisku WoW: Cataclysm, podobně jako tomu byl Wintergrasp ve Wrath of the Lich King. Nachází se (jak již popsal potulný bard Thorlander) na západním pobřeží Eastern Kingdoms blízko Gilneasu a hráči k němu mají rychlý přístup skrze teleport v hlavních městech (Orgrimmar a Stormwind). Ve skutečnosti se jedná hned o 2 zóny: Tol Barad - PvP area a Tol Barad Peninsula - kde se plní další denní PvE questy v závislosti na tom, která z frakcí právě PvP zónu ovládá.
Základní informace o Tol Barad:
- pouze pro lvl 85 postavy
- po každých 2h započne nová velká bitva o ústřední pevnost Baradin Hold a o přístup do stejnojmenného raid dungeonu pro 10 resp. 25 hráčů.
- V obou lokacích Tol Barad se nedá vůbec létat (povolena je pouze pozemní doprava, nezávisle na tom zda se bojuje, nebo panuje relativní klid před další bitvou).
- Vzhledem k denním questům za které jsou důležité tokeny a reputace, zde neustále probíhají menší šarvátky
Maximální počet zúčastněných v jedné bitvě je 80 hráčů z každé strany (2 plné 40-ti členné raidy za frakci). Populační problém je řešen novým systémem pomocí 1 k 1 ratiu, tedy měl by být zajištěn stejný počet útočníků i obránců ve férové bitce bez jakýchkoliv výhod či bufů pro kteroukoliv ze stran.
Ve středu mapy se nalézá pevnost Baradin Hold s dungeonem, okolo které jsou 3 kamenné hrady:
Ve středu mapy se nalézá pevnost Baradin Hold s dungeonem, okolo které jsou 3 kamenné hrady:
- Ironclad Garrison uprostřed na severu
- Slagworks na jihovýchodě
- Warden's Vigil na jihozápadě
O tyto tři hrady se bojuje systémem dominance, podobně jako třeba v Eye of the Storm battleground (postupným zabíráním, dle počtu hráčů v okolí vlajky). Boj trvá v základu 15 minut, a to je doba po kterou má útočník úkol SOUČASNĚ zabrat všechny 3 hrady. Ihned jakmile se to podaří, vyhrává útočící strana. Samozřejmě samotné zabírání hradu (vlajky) je postupné a to dává dostatek prostoru obráncům k protiútokům na kterémkoliv ze tří míst.
Kromě hradů jsou v meziprostoru postaveny 3 vysoké věže:
- East Spire / South Spire / West Spire
Ty má útočník možnost zničit pomocí speciálních bouracích strojů (abandoned siege engine), které se nalézají v blízkosti hradů. Tyto stroje mohou hráči ovládat, příčemž cílem je dostat je do blízkosti některé z věží a aktivovat tzv. dobývací mód (siege mode). Tehdy se stroj na místě rozloží do podoby masivního děla a automaticky začne střílet na věž v dosahu. V tomto módu hráč nemůže ve stroji setrvávat (je vystrčen ven a by stroj chránil před útočníky, kteří už zjistili, která věž je pod útokem). Pokud je jedna z věží zničena, boj se automaticky prodlužuje o 3 minuty (zdá se to málo, ale každá minuta bývá dobrá).
Strategie:
Na Tol Barad lze použít obdobné strategie jako pro EotS BG, ovšem upravená pro 3 cílová stanoviště, která musí být pro úspěch současně dobyta. Na z ačátku boje bývá výhodné okamžitě zaútočit na věže a pokusit se je rychle zničit, zatím co obránci drží pozice hradů - lze tak získat důležitý čas navíc pro hlavní bitvu. Samozřejmě bitky na mostech a cestách jsou z hlediska objektivních cílů k ničemu a chytrý obránce se je bude snažit vyvolat (a zdržovat) právě tam. Útočte vždy u vlajek - jejich zabírání stojí drahocenný čas. Dále je třeba poznamenat, že při vyrovnaných silách je obrana konkrétní vlajky náročnější pro obránce než pro útočníka a to díky poloze hřbitovů - útočn íci je mají o poznání blíže než obránci a tak se mnohem rychleji vrátí po smrti znovu do boje! Obecně je ale samozřejmě snažzí cokoliv ubránit než to dobýt. Pro obránce existuje jedna velmi canná rada: Nesnažte se bránit to, co už je ztraceno, místo toho urychleně zaútočte jinde. Nepřítel nemůže být všude :-).
Odměny:
Za vítězství v Tol Barad je (kromě otevření dungeonu Baradin Hold) odměna 250 reputace (Hellscream's Reach frakce pro Hordu, Baradin's Wardens frakce pro Allianci), 3 tokeny Tol Barad Commendations a 120 Honor. Za splnění místních questů bývá 1-3 tokenů a 250 reputace. Questů je celkem 18 a mění se podle toho, která frakce má ostrov momentálně v držení.
A teď, na co ještě čekáte ? Vzhůru do Tol Barad, pojďme vyplenit Baradin Hold!
2 komentáře:
Vida, myslel jsem, že Thorlander je shaman, a on je to bard ...
obojí, ale pssst ! :-)
Okomentovat