Ninjagon's MetalStories: Full of dungeons, Dark Fantasy & Science Fiction battlefields and worlds.

pátek 19. prosince 2008

Get the Fortress !


Nedávno na oficiálních stránkách Warhammer online vyšel vynikající článek o aspektech dobývání hlavních měst: A Guide to Total World Domination by William “JoBildo” Murphy. Pro ty z vás co nevládnou anglickým jazykem jen velice stručně shrnu co je třeba k dobytí hlavního města vykonat:
  • zabrat a uzamknout první neutrální mapu/zónu
  • zabrat a uzamknout druhou neutrální mapu/zónu
  • dobýt první pevnost (za 60 minut) a za 24 hodin:
  • zabrat a uzamknout první neutrální mapu/zónu druhé válečné fronty
  • zabrat a uzamknout druhou neutrální mapu/zónu druhé válečné fronty
  • dobýt druhou pevnost druhé válečné zóny (opět 60 minut)
  • tím se otevře cesta do hlavního města, kde úkol teprve začíná:
  • ve městě dobýt 2 strategická místa a převzít kontrolu nad městem
  • splnit 2 velké a náročné veřejné úkoly ve městě (za 60 minut)
  • město je uzamčeno na 24 hodin během nichž lze napadnout krále
  • zabít krále (Emperor Karl Franz / Tchar’Zanek) anebo selhat
Dnes je tomu přesně čtvrt roku co se tisíce hráčů, frakcí, aliancí, gild, družin a jednotlivců snaží tento scénář naplnit, však pokud vím, nikomu na světě se to zatím nepodařilo a to o něčem svědčí. Kompletně dobýt a zamknout jednu zónu je náročný oříšek. Zamknout druhou zónu v pořadí již bývá složitější, obzvláště, když si to druhá strana uvědomuje a dělá vše proto, aby tomu zabránila - bohužel jako nejvýkonnější obranou se za současných pravidel jeví nedělat nic a tak nedat nepříteli šanci vás porazit a zónu zabrat. Když se to však povede a je zabrána druhá zóna, nastává boj o pevnost. Na místo se v mžiku nahrnou doslova stovky útočníků i obránců, každý bez rozdílu běží vstříc této epické bitvě, která musí být vybojována za pouhých 60 minut jinak se fronta vrací na úplný začátek tažení. A toto již problémem je. Jak tedy dobýt velkou pevnost? Čtěte dál :-).

Pro základní přestavu o technice dobývání ve Warhammer online doporučuji tento souhrnný odkaz o hradech a obléhacích strojích. Jelikož se architektura i použité obranné a útočné prvky v jednotlivých pevnostech v podstatě neliší, pro naše účely je zvolen typický příklad: Reikwald Fortress, mocnou pevnost u hlavního města Altdorfu.

Vnější mohutné opevnění chrání řadové NPC - stráže rank 42 a lze ho překonat zničením jedné ze tří bran, přičemž nad každou z nich je posazena masívní nádoba na olej. Z pohledu útočníka to jest levá brána - střední brána - pravá brána:

Z hlediska strategie nemá valný význam, kterou bránu se rozhodnete zničit, všechny jsou střežené strážemi jak u brány, tak na hradbách vnějšího opevnění. Důležité je jednat rychle. Pokud vás už u těchto bran sužují a zdržují hráči - obránci, šance na dobytí pevnosti je malá. Proto za pomoci veškeré síly armády zničte rychle prostřední bránu, čas hraje naprosto klíčovou roli. Čím déle vám to trvá, tím více obránců se dostane dovnitř do pevnosti! Detail prostřední brány:

Po prolomení vnějšího opevnění se vám naskytne první pohled na vlastní pevnost, je vskutku impozantní. Vlevo i vpravo vede okružní cesta kolem obvodu pevnosti. Je načase armádu rozdělit:

Zatímco většina neorganizovaného zergu ("davu") začne ihned zdolávat hlavní bránu do pevnosti bráněnou pouze několika šampióny rank 43 avšak i hráči - obránci a olejem,

elitní jednotky čeká mnohem náročnější a zodpovědnější úkol - zamezit proudícím obráncům - posilám vniknout dovnitř do pevnosti. Drtivá většina všech obránců se totiž bude chtít dostat dovnitř nejrychlejší a nejbezpečnější cestou a to od zadu - v tomto případě od hlavního města Altdorfu. K pevnosti totiž vedou celkem 4 cesty - první tři severním opevněním (z nichž prostřední brána byla v tomto příkladě již útočníky rozbita) a jedna jižní cesta, mohutně bráněna 10-ti šampióny rank 43 a dalšími šampióny na vrchu jižního opevnění. Tudy vede cesta pro obránce:

Elitní jednotky se musí chránit proti jakýmkoliv potyčkám s těmito strážemi - jsou zdlouhavé a zcela zbytečné - a zachytávat všechny spěchající obránce z tohoto směru, aby se nedostali dovnitř zadní brankou:

anebo zákeřnou postraní brankou v levé (na mapě východní) zdi pevnosti . Celkem tedy dovnitř do pevnosti vedou 3 vstupy (hlavní brána, zadní branka, postranní branka):

Stále však platí že drtivá většina obránců bude přicházet od zadní brány v jižním opevnění (ať už se budou snažit proniknout jakýmkoliv ze tří vstupů). Výhodné poziční místo pro elitní jednotky je tedy u zadní branky. Jakmile je prolomena přední brána do pevnosti, celá armáda se tudy stáhne dovnitř do budovy. Zde čekají již vždy silné stráže - championi rank 43 a vyšší. Všechny je třeba hned zabít a neustále v průběhu zabíjet, jinak způsobí celé armádě vážné problémy a mohou být sami o sobě příčinou selhání. Přízemí pevnosti:

Do přízemí pevnosti vedou pouze 2 vstupy (branou a boční brankou), ale ten třetí z nich (zadní branka) vede po točitých schodech přímo do prvního patra pevnosti. Proto je nutné se urychleně vypořádat se strážemi v přízemí a vystoupat po dvou schodišťových ramenech do prvního patra. Tam je nutné zaujmout poziční obranu na dvou strategických místech. První z nich je u výlezu pravého schodiště a zároveň u výlezu točitého schodiště (od zadní branky!):

Druhé obranné místo je u výlezu levého (na mapě východního) schodiště. Je třeba si uvědomit že obrana obou těchto míst je velice důležitá neboť zabraňuje všem posilám obránců dostat se do horních pater a tato obrana nemůže býti svěřena nikomu jinému než elitním oddílům. Druhý výlez do prvního patra:

Jakmile jsou zabezpečeny vstupy do prvního patra, nastává souboj o střed prvního patra s obránci a s rychle se obnovujícími strážemi, které je třeba tankovat:

Následuje jediné schodiště vnitřní věží do druhého patra a to je místnost se čtyřmi Hrdiny rank 44 a s Lordem pevnosti, rank 45. Není nutno dodávat že jako první musí proniknout obrnění tanci mohutně podporovaní healery - nikdo jiný na schodišti nepřežije. Pro tuto chvíli se vyplatí schraňovat nejmocnější morální schopnosti čtvrtého řádu - odpalte to všechno, již není nač čekat.

Samotný Fortress Lord je velmi náročný soupeř k jehož zdolání (a tankování) jsou zapotřebí speciální ochrany (wardy) ze setů z dungeonu Lost Vale, popřípadě ze setů z vysokých realm ranků. Ačkoliv pevnost má ještě jedno - třetí patro (kde se nalézá mimo jiné obchodník pro obléhací zbraně a určitě i stahující se zbytek obránců), doporučuji se zaměřit výhradně na Lorda a offtankovat zbylé 4 Hrdiny. Času není mnoho.

Lord pevnosti má ve svém držení hned 6 garantovaných zlatých odměn. Po smrti Lorda ihned zmizí všechny nepřátelské stráže a místo nich se začnou objevovat ti vaši. Pak už je snadné vyčistit pevnost i její okolí od zbytku odporu - všechny brány se uzavřou a kdo z obránců zůstal uvnitř, je v pasti. Pevnost je tím pádem uzamčena na 24 hodin. K útoku na hlavní město je však potřeba během tohoto času dobýt pevnosti dvě. Hodně štěstí, neboť ta druhá pevnost jistě nepadne tak snadno !
Pohled z nejvyššího třetího patra pevnosti - všimněte si malých postaviček strážců dole na zemi:

Vstup do hlavního města Altdorfu:

7 komentářů:

Keonax řekl(a)...

IMO je největší průšvih ten časový limit. Jednak 60 min na pevnost, jednak 24 hodin na druhou pevnost. To je ten největší problém, přes který to nejde.

Ninjagon řekl(a)...

Přesně ...

Anonymní řekl(a)...

na VN forech naoak lidi nadavaj na to ze lidi bezne nechavaj pevnosti dobyt, protoze pri boji ve meste je sance na drop lepsich setovejch kusu z hracu...

Anonymní řekl(a)...

Jak je to s poctem obrancu behem noci. Rekneme kolem 3 rano? :-) Chapu, ze je to extrem, ale tohle muze byt cesta.

Anonymní řekl(a)...

nevím jak na ostatních servrech ale na včerejším pokusu na Azgalu to 3x spadlo a 1x dokonce už při locknutí KV...tzn že obránce nemusíš nijak odstavovat protože při zpětném 20 minutovým logování je hodina v trapu aniž bys vůbec prorazil první dveře(Koschesko,Marauder40)

Ninjagon řekl(a)...

Na Eltharionu server pri Fortress siege už nepadá a je to hratelné, ovšem Order brání zuby nehty a místnost s Lordem je peklem na zemi. Ve 3 ráno hrají už jen hardcore hráči a to na obou stranách - lockování zón je velmi obtížné a pokud vím tak žádná bitka o pevnosti v těchto hodinách u nás nikdy nebyla.
Nejlepší pokus zatím byl 50% HP Lorda, pak ho ovšem někdo nechtěně resetnul na full HP a pak nás Order dostal :-)

Anonymní řekl(a)...

Obecne si vsimam, ze rano kolem 7me hodiny to byva docela prazdny. Ve tri rano je extrem, to je pravda, ale na 7mou by se imo dala domluvit WB. :-) Sobota ci nedele mi prijde fajn. Musim rict, ze bych radeji vyrazil na keep v 7 rano, nez se tam mlatit do 2 do rana. ;-)