Ninjagon's MetalStories: Full of dungeons, Dark Fantasy & Science Fiction battlefields and worlds.

čtvrtek 14. srpna 2008

Mechanics of WAR


Ze všech stran na vás tyto stránky poslední dobou křičí stejnou zprávu, že se blíží datum vydání masivní fantasy Warhammer online: Age of Reckoning. Jaké jsou však možnosti tohoto projektu, jak funguje herní mechanika, jak se to bude hrát ? Především těm, kteří nevládnou jazykem anglickým, zajímají se o herní mechaniku warhammeru ale nemohou si informace vytáhnout z mnoha webových stránek okolo, tak těm je věnován tento svitek. Však pozor, níže uvedené informace nemusejí být aktuální a mohou se někdy i podstatným způsobem změnit ke dni vydání hry. A teď již aktivujte mozek – vím, občas to bolí :-) – ale připravte se na to, že Warhammer má herní mechaniku o něco složitější než bývá u jiných online her zvykem.

Kariera (Careers)

Vaše kariéra začíná výběrem strany velkého konfliktu: Řád (Order) - ti hodní proti Destrukci (Destruction) - ti zlí a výběrem hratelné rasy která vládne částem světa Warhammeru:

Každá z ras nabízí různý počet unikátních profesí nebo chcete-li povolání (careers). Veškerá povolání svým druhem spadají do čtyř základních druhů (archetyps): Tank – obrněná defenzivní role, Melee DPS – pro boj zblízka, Ranged DPS – pro boj na dálku a Healer – podpora a léčitelské schopnosti, jak přehledně ukazuje tato tabulka:

Samotný vývoj (advancement) postavy funguje v tom základním smyslu podobně jako u jiných online her (MMORPG), tedy vaše postava dostává odměny za splnění úkolů (quests), lovení monster a zabíjení nepřátelských hráčů:

- získáváním zkušeností (experience) postava zvyšuje svoji úroveň (rank)
- získáváním pověsti (renown) z boje mezi oběma královstvími (RvR combat) se postava učí speciální taktiky (tactics), obdrží trofeje (trophies) a další odměny
- získáváním vítězných bodů (victory points) se vylepšuje pozice království (realm) v RvR kampani (campaign)
- získáváním peněz (money) a vlivu (influence) plněním veřejných úkolů (public quests) postava získává nové vybavení (equipment)
- pomocí Knihy Vědění (Tome of Knowledge) získává postava speciální tituly (titles) a PvE taktiky

Úrovně a levely (Tiers and ranks)

Vývoj postavy se měří pomocí úrovní (tiers) a levelů (ranks). Celkem ve hře existují 4 úrovně, z nichž každá se skládá z 10-ti levelů:

Tier 1: (01-10) Apprentice - začátečník
T
ier 2: (11-20) Journeyman - tovaryš
Tier 3
: (21-30) Expert - expert
Tier 4
: (31-40) Master - mistr


Vývoj (Advance)

Postava se vyvíjí pomocí schopností (abilities), které mohou být získávány všemi druhy zkušeností (experience) a dělí se na tyto hlavní druhy: Akce (actions) – útoky, kouzla a pod., Morálka (morale) – schopnosti morálky a Taktiky (tactics). Finální specializace postavy se pak provádí pomocí Mistrovství (mastery).

Akce (actions)

Jak postava sbírá zkušenosti a vyvíjí se, dostává od svých trenérů základní schopnosti nazývané akce (actions). Ty jsou unikátní pro každé povolání a na maximální úrovni 40 levelů se postava naučí všechny akce dostupné pro její povolání. Veškeré tyto akce (útoky, kouzla, schopnosti,..) používají tzv. akční body (action points) a mají tři hlavní componenty: efekt, cenu akčních bodů a vzdálenost. Každá postava má stanovenou zásobárnu akčních bodů, které se při vyčerpání časem postupně doplňují. Pomocí některých zvláštních schopností lze akční body získávat anebo je protivníkům brát.

Taktiky (tactics)

Existují 3 druhy taktik:

- taktiky povolání (career tactics) – použitelné v jakémkoliv boji
- taktiky pověsti (renown tactics) – vylepšují výkon v PvP
- taktiky knihy (tome tactics) – vylepšují výkon v PvE

Postava se NEBUDE moci naučit všechny druhy taktik pro její povolání. Mechanika taktik funguje tak, že před každým bojem bude moci postava vybrat, které taktiky si připraví do tzv. strategického pultu (strategy bar), tedy které předpokládá že bude potřebovat. na maximálním levelu budou možné si takto připravit 4 taktiky povolání (career tactics), 2 taktiky pověsti (renown tactics) a 1 taktiku knihy (tome tactic):

Morálka (morale)

Morálka bude hrát v mechanice Warhammeru důležitou roli. Existují 3 různé kategorie morálních schopností postavy:

- morální schopnosti povolání (career abilities) – jsou unikátní pro druh povolání
- morální schopnosti základních druhů (archetype abilities)
– jsou sdílené pro všechna povolání daného druhu
- morální schopnosti ras (racial abilities) – jsou sdílené pro všechna
povolání stejné rasy


K dispozici budou na maximálním levelu 4 místa pro morální schopnosti (morale ability slots), přičemž do těchto slotů si postava předem může vybrat příslušnou morální schopnost z kompletního seznamu všech morálních schopností. První místo (slot) lze obsadit nejméně silnou morální schopností a tak dále až ke čtvrté nejsilnější úrovni. Samotná morálka začíná před bojem na nule a zvyšuje se v průběhu samotného boje. Čím více se postavě popřípadě celé družině v boji daří, tím jejich morálka stoupá a umožňuje používat morální schopnosti. Je jen na hráči kdy a jakou z těchto schopností se odváží použit, či zda bude čekat a doufat ve zvýšení morálky a k přístupu pro ty nejsilnější schopností (100% morale), avšak za cenu rizika smrti v boji. Nutno podotknout, že morální schopnosti čtvrté kategorie patří mezi ten nejmocnější arzenál, kterým postava může disponovat.

Mistrovství (masteries)

Konečně se dostáváme k vlastní specializaci jednotlivých povolání. Každé z nich má tři různé stromy specializace (mastery trees), které nenahrazují akce (actions) ani jiné předchozí schopnosti, ale dále pokračují v rozšiřování moci postav až do mistrovských rozměrů. Skrz specializaci postava může získat jak nová vylepšení či efekty stávajících schopností , tak i zcela nové schopnosti, taktiky i morální schopnosti. Při specializaci celou cestou v rámci jednoho stromu zbude ještě dostatek mistrovských bodů na další možnosti, ovšem žádná postava nebude moci zaplnit všechny tři mistrovské stromy najednou.


Kniha Vědění (Tome of Knowledge)

Tato grandiózní a originální kapitola hry je natolik důležitá a převratná, že by byl veliký hřích se o ní alespoň v krátkosti nezmínit. Kniha Vědění (Tome of Knowledge) automaticky zapisuje veškeré vaše činy ve hře, všechny questy které vám byly zadány a které jste splnili, všechny bestie či nepřátelské hráče které jste zabili a jejich počet, všechny NPC se kterými jste mluvili a mnohem a mnohem více. Kniha Vědění se dělí do sedmi různých kapitol, poskytne vám dodatečné herní informace o čemkoliv s čím vaše postava přijde do styku a nejen to, dozvíte se i informace o světě Warhammer, dávné příběhy, legendy i pozadí konfliktů a válek sahajících stovky let nazpět. Kniha Vědění při naplňování jejího obsahu odměňuje zkušenostmi, tituly a dokonce skrze ni lze získat unikátní schopnosti (zkuste například 100x kliknout myší na svoji postavu, nebo zabít 150 trpaslíků (dwarf)). Speciální část Knihy Vědění je přístupná všem ostatním hráčům, aby se mohli dozvědět o vašich hrdinských skutcích a aby bylo co porovnávat.

Uvedu příklad: Protože Kniha Vědění zapisuje veškerá vaše ulovená monstra, je možné zkompletovat quest s úkolem ulovit určitý počet monster ještě předtím, než vůbec potkáte NPC které vám tento quest zadá. Potom se nedivte snaze hráčů ulovit cokoliv a kdykoliv, neboť co kdyby to někdo někdy později po nich chtěl :-).

Zdroj: HammerWiki

4 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

well done ;) fakt peknej clanek. vubec jsem tohle o WHO nevedel. Napsal jsem o tom na GamePark do blogu, aby lidi vedeli o cem WHo bude. Dal jsem tam kousek textu + odkaz na clanek, tak ti sem prijdou nejaci lide.. snad :-D

http://www.gamepark.cz/vice_informaci_o_warhammer_online_39082.htm

Ninjagon řekl(a)...

Díky, vždy jsem rád když si to někdo přečte :-)

Anonymní řekl(a)...

Nadherne napsany konecne sem to pochopil hehe ....
Diky diky

Anonymní řekl(a)...

Dobra práce mistře Ninjagone :-)