Ninjagon's MetalStories: Full of dungeons, Dark Fantasy & Science Fiction battlefields and worlds.

sobota 5. července 2008

Masivní bitvy online

Malé zrnko písku padá z oblohy na zasněžený svah. Po dopadu se kutálí ze svahu dolů. Cestou nabírá vločky sněhu, celý objem sílí a rychlost se zvedá. Pak nastává zlom, utrhává se celá sněhová stěna a dolů se řítí lavina. Je nezadržitelná, prodírá se křovím i lesem a za sebou zanechává nepopsatelnou spoušť. Jeden prostý voják v armádě může být takovým zrnkem písku. Dnes to můžete to být právě vy ...To, co nám dnes umožňují MMORPG (massively multiplayer online role-playing game) čili „masivní online hry na hrdiny“ by před pouhými 20-ti lety bylo považováno za čisté Sci-Fi. Dungeons & Dragons nebo u nás známé Dračí Doupě po síti? Stovky hráčů prohánějících se najednou po virtuálním fantasy/Sci-fi světě v reálném čase ? Nemožné. A pak spatřili světlo světa vpravdě průkopnické projekty jako byl Meridian 59 nebo Ultima Online. Brzy nestačí jen sama herní náplň boje proti monstrům byť v sebedokonalejším provedení, neboť skutečnou výzvu nepřinese jakkoliv sofistikovaná herní umělá inteligence (PvE - hráč versus prostředí), ale souboj stejně složitých myslí, tedy hráčů mezi sebou (PvP - hráč versus hráč). A čím více, tím lépe! Tak započaly bitvy masivních rozměrů a o některých z nich je tento článek.

AC - Konec světa a zmrzačení Bílého Králíčka

Jak příhodné, že ve starší online hře Asheron's Call byl začátkem přímý konec světa. Přesněji tedy konec betatestování. Na obloze světa nazývaného Dereth vzplála krvavá kometa a na svém chvostu snesla zkázu. Monstrum za monstrem pekelných rozměrů padalo z nebe mezi nebohé dobrodruhy a bezpečí neposkytly ani zdi největších měst. Kontinentální desky se bořily jedna do druhé, lávové potoky pálily čerstvá těla, kterými byly poseté celé pláně. Peklo na zemi.

Několik věků uběhlo, když se odehrála jedna z největší bitev jakou Dereth pamatuje: Bitva o Bílého Králíčka. Původ tohoto neskutečného monstra pochází z příběhu Monty Python a Svatý Grál a nenechte se mýlit humornými předsudky, jedná se o nejsilnější bestii, co vyvraždila dobrou polovinu veškeré hráčské populace poté co jakási výtečná skupinka dobrodruhů vylákala tohoto divocha z jeho brlohu přímo doprostřed 20 mil vzdáleného lidnatého města. Bylo nutné spojit veškeré síly včetně lučištníků na střechách aby se z města nestal permanentní hřbitov.

Co pak přinesl speciální PvP server Darktide, bylo jedním slovem drsné. Pokaždé když byl váš avatar někým zabit, postava nejenže na čas zeslábla, ale vaše nejcennější věci zůstali v mrtvole, jako poklad pro přemožitele. Časem vznikly hordy nahých lidí, kterým kromě hadrů nezůstalo již vůbec nic, a tak neměli co ztratit a ve velkých mračnech v podobě cikánské férovky útočili holýma rukama na každého kdo nebyl také nahý jako oni. To byly krásné časy :-).

DAoC - Bitvy o posvátné Relikvie

... tehdy armády národů Albionského, bájné Hybernie a seveřanů z Midgardu vyšly do boje o posvátné Relikvie, na které si každá ze stran činila "právem" nárok. Mluvíme však o právu silnějšího. Vskutku stovky zúčastněných, za použití obléhacích strojů: balist, katapultů a trebuchetů, ničili železem okované brány pevností. Nové a nové šiky vrhající se na kamenné hradby, patřičně pokropené vroucím a smrtícím olejem, přesto ochotné položit svůj bezvýznamný život za velkou věc: Thorovo kladivo, či Merlinovu Hůl. Herní server zatížený na maximum však přesto držel takový nápor dat. Lépe než nedokonalé písmo, užijte zvěčnělých obrazů těchto epických okamžiků. Bitvám z Dark Age of Camelotu se dodnes máloco může rovnat.
WoW - Otevření brány Ahn'Quiraj a Dark Portál

Jeden ze starých bohů - C'thun ve hře World of Warcraft, při pokusu o nové tažení zástupů Quiraji (broučích lordů) proti všem, se dopustil osudové chyby: Zlomení pečetícího kouzla na prastaré bráně. Tak začala invaze, nikoliv však armád Ahn'Quiraji ale téměř nekonečných šiků natěšených hráčů - dobrodruhů. Každý brouček byl přemožen a nakonec spálen v ohni včetně krovek! Velkolepou podívanou tehdy kazila jen nestálost herních serverů, které nebyly schopné unést tak výjimečnou koncentraci počtů a síly na jednom místě.
Historie má nešťastnou vlastnost se opakovat a při znovu otevírání Dark Portálu stejné hardwarové limity kazí jinak velmi nadějně rozjetou bitvu o to, kdo projde portálem jako první. A tak se musíme spokojit s výborným ale později již okoukaným designem bitevních polí Alteracu - hornatých, věčně zasněžených území nekonečného konfliktu Aliance versus Horda. Vynalézavost některých jedinců je však nekonečná a i když potisící vstoupíte do známých míst, nikdy nevíte, na koho narazíte a co všechno se může stát. Možná v zemích Age of Conan nebo Warhammeru, tam se možná potkáme. Zatím všem bojovníkům vzdávám hold: /Salute !

Žádné komentáře: