- Všechny Scénáře jsou časově omezená a končí po 15-20 minutách.
- Ve všech Scénářích se dá dosáhnout maximálně 500 bodů. Plněním různých úkolů např. zabíjením hráčů nebo zabíráním artefaktů, získáváte tzv. Realm body.
- Vyhráváte pokud máte nejvíc bodů na konci Scénáře NEBO pokud váš tým jako první získá 500 bodů.
- Ve všech Scénářích se mrtvoly oživují ve stejnou chvíli. Jinými slovy, když umřeš těsně před dokončením čekání na oživení, můžeš na oživení čekat třeba jen pár vteřin, ale pokud umřeš těsně po oživení, tak můžeš čekat třeba 30 vteřin (to je maximální doba na oživení). Jestliže vás oživí hráč, můžete být v akci okamžitě.
- Všechny Scénáře mají stanovený maximální počet hráčů. Většina jich je dělaná od 12 proti 12 až do 24 proti 24.
- Všechny Scénáře jsou udělány tak, aby jste vždy bojovali proti zhruba stejnému levelu.
- Ve Scénářích jsou království rozlišeny barvou. Červenou mají síly Destruction, modrou mají síly Orderu a bíla je neutrální.
Warhammer online nabízí mnoho druhů válečné zábavy. Všechny úkoly co váš charakter splní, všechny bitvy kterých se účastní, všechny hrady a strategická místa která zabere, nebo naopak ubrání mají na vývoj hlavního konfliktu vliv. Každý svými skutky přispívá ke slávě svého království a kromě samotného RvR v tomto mají lví podíl právě Scénáře. Výhra ve Scénaři nejen že přinese všem postavám v něm bonusovou bojovou zkušenost (renown experience) ale také podpoří vaše království tzv. body vítězství (victory points). Na začátku je plánováno celkem hned 30 (!) různých Scénářů a to 10 pro každý ze tří rasových konfliktů (Greenskins vs Dwarfs, Chaos vs. Empire a Dark Elves vs. High Elves). Každý ze Scénářů je originální svými specifickými pravidly, velikostí, geografickou polohou a hlavně, všechny jsou naprosto férové k obou stranám. Zde se vám nestane, že budete převálcováni desetinásobnou přesilou bez možnosti jakkoliv zvrátit průběh bitvy. Zde rozhodují takové faktory jako jsou zkušenosti, postřeh, znalost herní mechaniky, znalost terénu, správná taktika a nikoliv prostý počet jedinců nebo rank vašich nepřátel.
Co do počtu zúčastněných je velikost Scénářů rozvržena do násobků šesti, což je počet hráčů v jedné plně obsazené družině. Nejčastější Scénáře jsou proto dimenzovány na souboje 12 vs 12, 18 vs 18 a 24 vs 24 hráčů. Jednotlivé druhy Scénářů pak kombinují 5 základních herních systémů: Capture the Flag (CTF – získej vlajku), Death-match (DM – souboj všech proti všem), Domination (DOM – dominance, nadvláda), King of the Hill (KOH – král paloučku), a můj oblíbený Murder Ball (MB – míč zabiják).
Tento systém netřeba příliš rozebírat, cílem každého je přežít a naopak přemoci své soupeře. V typickém DM bojují všichni proti všem a poslední naživu vítězí. Zde se patrně dočkáme verzí družina za Order vs družina za Destruction, přičemž Scénář pro DM vždy nabídne nějaký extra aspekt nebo variaci navíc. Nechte se překvapit.
Dominance znamená kontrolu X různých k tomu určených míst (objectives) a na základě počtu kontrolovaných objektů pak tato strana hráčů nabírá body pro vítězství ve Scénáři. Objektů zpravidla bývá lichý počet a některé mohou být důležitější (a bodově výhodnější) než jiné. Vždy je třeba si uvědomit, že u těchto typů scénářů nezáleží ani tolik na tom, kolikrát kdo umře, zato však ztráta kontroly objektů bude mít s velkou pravděpodobností fatální následky. Taktika zde hraje velikou roli.
KOH – neboli odvážně přeloženo jako „král paloučku“, obsahuje několik objektů k zabrání avšak jen jeden nebo dva mohou být zabrány naráz a to ještě po velice omezenou dobu – většinou kolem několika minut. Poté se otevře další část mapy s dalšími objekty o které se znovu musí bojovat. Vzniká tak těžké dilema zda zůstat bránit nebo vyčlenit část sil pro útok na nové objekty, což ale nutně vede k oslabení stávajících pozic. Důležitou úlohu hraje předvídání akcí protivníka a odhad času nutného k přesunům – ať už k obraně či k útokům a stanovení si priorit. Zde se ukáže, kdo má strategické myšlení a kdo bez přemýšlení pouze útočí na nové a nové objekty, zatímco za zády ztrácí celé Scenario.
Murder Ball - míč zabiják je perličkou na závěr. Tento Scénář se podobá pravidlům pro Death Match s prvky Capture the Flag. Když hra začíná, tak je Murder Ball – skutečný zlý míč – posazen kdesi uprostřed Scénáře a obě frakce podnikají mohutný závod o to kdo se ho zmocní jako první. Murder Ball totiž poskytuje vítězné body v čase po který je držen a pokud je držitel míče zabit, protistrana obdrží dvojnásobnou zkušenost za zabití a navíc může upuštěný míč získat. Věc má však jeden háček, míč totiž kontinuálně zraňuje toho, kdo ho nese – odtud pramení jeho název a proto je dosti obtížné dotyčného udržet naživu. Mít v držení Murder Ball jistě nebude extra bezpečný stav pro kohokoliv :-).
Runeblade of Darkness.